Alla inlägg under februari 2009

Av Raksu & Kuba - 20 februari 2009 09:42

Han blev bra i magen igår.

Skulle tro att det var för mycket ben eller levergodis.


Han var lite hängig på förmiddagen,så jag tänkte nästan ringa och höra om råd. 

Men tänkte att jag väntar till efter maten, och han blev bättre och i dag är han som vanligt.

Av Raksu & Kuba - 19 februari 2009 09:28

Vaknade på morgonen av att det luktade bajs...hm..

Gick och kollade i vardagsrummet...

Han hade varit lös i magen i natt och bajsat ner halva rummet..

Men nu på morgonen så var det som vanligt när vi gick ut.

Så jag har gett honom maten iallfall, får se hur det blir i magen.

Han har då inte försökt väcka mig på natten och han kissade och bajsade som vanligt igårkväll.

Nå, det är sånt som händer, hoppas nu bara han är bättre i dag.


Nu ska vi ta och gå till affären, känns lite dumt att ta bilen för 100-200meter..

Av Raksu & Kuba - 18 februari 2009 21:38

Nu har vi äntligen kommit oss iväg på socialträff=)

Och jag måste säga att det var riktigt roligt!

Men det berodde nog på att Raksu var så lung och snäll.

Visst drog han i kopplet när andra hundar gick förbi och skällde när dom inte såg honom.

Men för det mesta satt eller låg han ner.

Flera kom och sa att han var så duktig och några blev lite förvånade att det var första gången har var där och han var så lugn.


Först när vi kom dit, stod vi vid en väg och kollade när dom andra tränade i mitten.

Sen efter ett tag gick vi också ut bland hundarna.

Sen satt vi ner ett tag och försökte ta det lungt, då dom andra hade ringträning.


Så var det avslappningsövning och den var vi med på.

Han klarade det bra, men just då ville han inte ligga ner, men han höll sig lugn iallfall=)


När det började vara mot slutet släppte vi lös alla hundarna som var kvar.

Raksu sprang som ett tok och hoppade  nästan över dom små hundarna!

Det var full rulle på honom...

Jag skrattade så tårarna rann, det är så mysigt att se honom springa med sina stora klumpiga tassar=)





Av Raksu & Kuba - 18 februari 2009 10:20

Ganska kallt, iallafall för mig.

Vi tog morgon promenaden till sjön.

Det går en stig bakom den, där Raksu kan vara lös.

Ingen lång bit, 100 meter kanske om ens det, men han hinner springa av sig lite.

Så håller han värmen bättre när det är så kallt.


Jo, Raksu hittade på bus här en kväll.

Tuggade lite på hallmattan..

Han som alltid sover där och aldrig tidigare rört den.

Men han hade nog tråkigt, för nu har han inte rört den något mer.

Jag tog bort den ett tag, och sen har den fått vara när jag lagt tillbaka den.


Av Raksu & Kuba - 17 februari 2009 13:30

Japp, då har man pratat med moster och hon skulle hjälpa till att ställa ut honom=)

Nu skulle jag bara köpa utställningskoppel och träna med honom.

Hon har ju ställt ut sina hundar tidigare, så då känns det lite tryggare.

Jag har ju aldrig ens varit på utställning, men jag ska nog passa på och fara och kolla när dom har i Boden i 15 Mars.

Av Raksu & Kuba - 17 februari 2009 12:53

Solen lyser, men det är ändå kallt. (-20)

Raksu hittade en död fågel på vägen, men som tur var fick jag han att släppa den med godis..


Dom håller på att riva ut toaletten i lägenheten ovanför, så det låter som att dom skulle vara här och hålla på.

Det är ruskigt lyhört i det här huset.

Men Raksu bryr sig ingeting, det är samma om någon är i trappen.

Kanske bra träning för Raksu, att det låter en massa och folk som går både i trappen och i lägenheten ovanför.

Så lär han sig att det låter och bryr sig inte.


Sen så luktar han illa i munnen.

Jag har försökt kolla men jag ser inget konstigt?

Han hade ju dubbla tänder där framme, men dom har lossnat.

Ena "huggtanden" fram uppe, har han tappat och det börjar komma en ny.

Han har ju alltid ben att gnaga på, vita och vanliga.

Men han tycker om dom vita mest..

Av Raksu & Kuba - 17 februari 2009 09:32

Han har ju blivit så dålig på att lyssna på nej ute.

Så igår planterade jag lite godis efter promenadstigen.

Igår var han bara intresserad av godiset, men nu på morgonen gick det bättre.

Ser han att jag kastar ut godis, tar han det inte försen jag säger varsågod.


Här har vi -20 grader, ska nog vara det hela dagen.

 

Av Raksu & Kuba - 16 februari 2009 15:41

Men så klart när vi kom dit, så gick solen i moln.

Kom fram lite när vi gick tillbaka.


Så klart fick han tag i min vante.. Spelar ingen roll hur jag än försöker gömma dom, så hinner han se och snabbt sno dom..

Ibland hinner jag inte ens med. som i dag.

Höll just på att ta fram kameran, så var han där och tog dom..


Men nog är han söt med "schäfer öron" mitt i buset med vanten=)

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Tidigare år

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards