Alla inlägg under november 2009

Av Raksu & Kuba - 30 november 2009 21:45

På morgonen hade vi ett vitt täcke av snö och 0 grader.

Så mysigt att gå ut och gå och Raksu gillade snön, så han hade svårt att gå normalt i kopplet ;P

Frambenen travade, men bakkroppen ville mer fram i galopp=)

Nosen nere i marken så klart.


Men nu har vi fått 3 grader plus och det regnar inte lite..

Golvet är alldeles blött efter att vi varit ute..

Raksu var tvungen att skaka av sig i köket dessutom.

 

Av Raksu & Kuba - 29 november 2009 17:44

I dag har vi varit och träffat Raksus tjej=)

Så dom har fått busa av sig lite.


Nu på eftermiddagen har han mest legat och kollat när jag julpyntat.

Inte ens ville han hjälpa till...


  Så här såg det ut när dom sprang, men wilma är ju mycket snabbare än Raksu.

Av Raksu & Kuba - 25 november 2009 18:56

Ja, måste ju uppdatera vad som hänt här annars.


Förra veckan var vi ute och gick på våran vanliga kvällspromenad.

Då helt plötsligt Raksu började skälla och resa rag..


Någon hade gjort en snögubben av den lilla snön som fanns och Raksu tyckte den var sååå farlig!..

Vi gick förbi den några gånger, men han vågade inte fram.

Andra dagen fick han vara lös istället och då gick han fram och nosade på den.

Tyvärr är den inte kvar i dag, då all snö är borta..


En annan kväll (alltid på kvällen när det är mörkt) så var vi och gick efter gångstigen.

Då plötsligt Raksu hoppar och springer åt andra hållet.

Gissa om det gjorde ont i armen när det tog tvärstopp, utan att jag hann med...

Iallafall så var det en kartong som låg på sidan av vägen och Raksu hade sett den före mig.

Men den gick han direkt fram och nosade på då vi gick tillbaka.

Men försiktig var han.. "Tänk om den skulle hoppa på honom"


Av Raksu & Kuba - 22 november 2009 15:10

Ja, här har det varit lite dålig uppdatering.

Är ju så "ful" att jag surfar på någon grannes nät..

Tydligen har dom varit borta i 2 veckor, då nätet har legat nere.


Raksu har blivit bra och jag undrar om det inte var bananen som hjälpte=)


Igår var vi och hälsade på några bekanta som har träffat Raksu när han var lite mindre.

Gubben i familjen blev hel kär i Raksu och ville att jag skulle lämna honom där ;P

Men inte lämnar jag min "lilla" snuttis nånstans=)


Nu har jag fått jobb i en affär, så jobbar 6 dar i veckan.

4-6 timmar om dagen.

Har en timmes lunch på vardagarna och jobbet ligger ca 1 km från där jag bor.

Så det passar perfekt, då jag hinner gå ut med Raksu på lunchen, då jag jobbar 6 timmar.

Av Raksu & Kuba - 11 november 2009 18:24

Ja, det var det Raksu hade. "Växtvärk"

Ska gå över av sig själv, så det var inget allvarlig.

Men det kan komma och gå under en tid.


Tråkigt bara att han inte får äta smärtstillande, då han nyss har haft problem med magen.

Men blir det mycket längre och värre, måste dom ju skriva ut det.


Nu har han fått banan iallfall, om det kanske hjälper=)

Av Raksu & Kuba - 10 november 2009 13:12

I morgon blir det igen att fara till vetriären.

Då han inte slutat halta ännu, även om han har haft vila.


Däremot verkar han ha svarat bra på medicinen och är nu bra i magen iallfall.


Knölarna är bättre och börjar bli mindre. Så det är ju bra.


Nu hoppas jag bara att det inte är något allvarligt med benet, men det kan jag inte tro.


Det händer ju inte så mycket här, då han har vila.

Men han verkar ta det bra, så blir han trött av antibiotikan också.

Så han sover nån timme efter den medicinen.


En massa ben har han fått och vi har tränat på lite saker.

Försöker lära honom att spela död, till det behöver han ju inte använda benet=)

Men det går lite trögt.


Han har blivit väldigt gosig och kommer ofta och vill att man ska klia honom.

Förut var han inte så intresserad av det.

Men det kanske beror på att jag har skämt bort honom nu när han varit sjuk.

Så har han börjat prata mycket mer, tex när man slutar klia honom eller bara när han vill något.


När jag själv går in på bloggen, ser den konstig ut.

Även om jag inte ändrat något.

Baksidan har försvunnit, undrar om det är samma för er som är och läser bloggen?

Av Raksu & Kuba - 6 november 2009 16:35

Ja, vi var tvungen att fara in i dag igen.

Då Raksu fått en stor knöl på ovansidan av halsen och knölar på undersidan.


Dessutom har han börjat halta, men det blev bara rekomenderat vila.


Tillbaka till knölarna.


Knölarna på undersidan var vätska.
Även fast han inte fått vätska, då vi var tidigare till vet.

Knölen ovanpå var mest troligt av injektionen.
Men den var större än dom brukar vara, sa hon.
Eftersom det är infektionsrisk, så ville inte vetrinären kolla vad som var i knölen än.

Han fick 7 dagar till antibiotika och jag skulle hålla knölen under uppsikt.
Om den blev större skulle jag direkt höra av mig igen.

Av Raksu & Kuba - 2 november 2009 23:12

Nu har han fått medicin och mår bättre.

Han har inte spytt något och var riktigt busig på morgonen, som han brukar vara.


Nu får han ju mat 3 gånger om dagen och det tror jag att jag ska fortsätta med, även efter medicinen.


Vi har tagit det ganska lugnt och bara tagit koppel promenader och inte träffat hans kompis heller.


Jag har också nu blivit sjuk, feber och hosta.

Nån influensa som går här, då de flesta jag känner har haft samma.

Men ingen svininfluensa iallafall, då febern är för låg.


Så här ser Raksu ut när han är trött och less på att jag tar kort på honom ;P

 


.



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Tidigare år

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards