Alla inlägg den 11 februari 2009

Av Raksu & Kuba - 11 februari 2009 20:25

Typiskt mig!

Loggade in på bloggen tidigare, för att jag skulle skriva något.

Men när jag loggat in stod det helt still..


Jo, fick brev i dag att valpkursen börjar 3/3, det ska bli kul=)

Så ska vi på Puppy Party den 26 feb, men jag tyckte att Raksu är lite för stor för det nu.

Men hon som har hand om det tyckte vi skulle komma ändå.

"för leonberger är ju så härliga"

Kollade på hennes hemsida, och jag kom ihåg rätt att hon själv hade haft Leonberger


Vi var och gick efter en ny väg ikväll, men Raksu har så bråttom när vi är på nån ny plats.

Han har som inte riktigt tid att snosa..


Så fick han följa med på affären och sitta fast ute medans jag gick in.

Kan säga att jag var lite orolig att lämna honom.

För affären är på örnäset och vad jag vet så är det inte så bra område.

Och jag har sett en massa konstiga personer där, fast det finns väl lite överallt.

Men det gick då bra, han satt kvar när jag kom ut.


Sen när vi gick hemåt gick vi ikapp två äldre kvinnor.

Den ena sa då att hon varit och hälsat på Raksu och fixat till kopplet, för han hade trasslat in sig.

Det är lite dåligt med nylonkoppel

Jag ska försöka leta fram läderkopplet (om jag kommer ihåg det =P), så kan jag ta det nästa gång och ha lite kortare koppel.

Så han inte trasslar in sig.

Av Raksu & Kuba - 11 februari 2009 13:16

I dag steg vi (eller jag) upp klockan sju.

Raksu var inte så pigg på att vakna och la sig att sova just då jag hade klätt på mig och vi skulle gå ut..

Så det var bara att ta av sig igen och vänta att han vaknade till ordentligt.

Jag skulle på arbetsförmedlingen och han skulle vara hos sin "reservmatte"

Där hade han bara sovit, inte så konstigt då jag väckt upp honom så tidigt..

Nu är det fint väder, men vi tar oss inte till isen, då vi inte har någon bil =/

Så vi får hitta på något annat kul istället när han vaknar.

Kanske försöka hitta någon ny promenad sväng?

Förhoppningsvis får vi bil i morgon, men då är det ju inte säkert att det är fint väder..

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Tidigare år

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards