Alla inlägg under oktober 2010

Av Raksu & Kuba - 31 oktober 2010 13:10

Hon följer med Raksu överallt. Vi var ute i en timme och hon hängde på.

Måste ha sett jätte kul ut när vi gick på gångvägen.

Först Raksu och sen Flisan med svansen rakt upp trippandes efter och sen jag.

Filmade lite när vi var efter skogsvägen och Raksu var lös.

&hl=sv_SE&fs=1&">&hl=sv_SE&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="500" height="304">

Av Raksu & Kuba - 30 oktober 2010 10:24

Testade ge Raksu Klass Köttkross och han var lite fundersam om vad jag lagt i skålen.

Först var han och nosade, sen gick han därifrån, sen gick han och nosade igen, gick ut i hallen och sen tillbaka och åt upp allt =)

Flisan hon var direkt där och åt, men hon äter ju alltid av Raksus mat.

Rölli han skulle aldrig gå i Raksus skål.

&hl=sv_SE&fs=1&">&hl=sv_SE&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="500" height="304">

Av Raksu & Kuba - 28 oktober 2010 22:01

  

Raksu och Flisan vilar på lunchen.


Rölli han tar upp nästan hela sängen.. Nu väger han 8 kg.


Remu har blivit en stor pojke, men det var svårt att få någon bild på honom då han hade svårt att vara still..  

Av Raksu & Kuba - 27 oktober 2010 13:53

Ja, det har inte blivit så mycket skrivet på sista tiden.

Har varit ganska trött efter jobbet.

Nu är det bara 2 veckor kvar här och sen börjar intersport.


Var en kväll och skulle lägga spår åt Raksu.

Men när jag svängde in på vägen till skogen, låg ett älgben där.

Så jag ville inte vara där, ifall att det skulle finnas mer saker kvar från den.

Jag vet ju inte heller om det var någon person som "tappat" den där eller om någon björn varit i farten.


Vägde Raksu igår och han vägde fortfarande bara 43kg..

Så nu har jag varit och köpt Klass Köttkross och ska kolla om han gillar det.


Jag har också hunnit vara och hälsa på Remu, han har blivit stor och jätte fin hund.

Dom hade testat honom i fågelskogen och han hade varit intresserad.

Ska lägga in bilder då jag hinner och skriva lite mer.

Av Raksu & Kuba - 10 oktober 2010 21:41

Flisan biter Raksu på nosen =)

 

Av Raksu & Kuba - 9 oktober 2010 14:06

Japp=)

Var förra månaden på intervju på Intersport.

Då kom jag inte in, men i onsdags så ringde dom och frågade om jag fortfarande var intresserad av att jobba hos dom.

Såklart =)

Så om en månad börjar jag där och det känns riktigt bra.

Det är ju inget ställe som ska stänga när som helst och garanterat bättre ob där på helgerna.

Plus att jag jobbar in dagar till akassan också.

Så nu känns framtiden lite mer säker, slipper jag fundera på hur jag ska få ihop det..


Så har jag riktigt fastnat för bilen jag har nu.

Det är nog bästa bilen jag haft, förutom första bilen då=)

Den känns inte alls som Volvo, känns mer som en Audi eller Merca.


 




Av Raksu & Kuba - 7 oktober 2010 21:55

Ja, nu har jag hittat ett foder som Raksu tycker om.

Jag gav ju tidigare högenergifoder i en vecka och han åt det jätte bra.

Så nu köpte jag samma märke, men Large Breed Adult och han äter det nästan lika bra.

Det är märket Affinity Advance.

Det luktar gott och kulorna är mörka, så det är säkert mycket smak i dom.

På morgonen brukar jag ge honom finsk hundkorv, så han äter.

Annars äter han ju inte försen vid lunch och då är det inte många kulor som går ner.

Jag var i Luleå en snabbsväng förra lördagen och alla som såg honom då sa att det syntes att han hade gått upp i vikt =)

Dom ser ju han inte så ofta.

Nu är det bara att hoppas att smaken för maten håller i sig!


En morgon så vi var på vanliga promenaden och Raksu var lös som vanligt.

Så stannade han och kollade, så jag visste att det var något han såg.

Men han stod och väntade in mig, just när jag var ca 3 meter ifrån stack han bakom buskarna.

Han lyssnade inte alls på mitt vänta eller stanna.

Och vad hittade vi inte där, om inte en annan hund..

Som tur var, så var det en snäll Weimaraner tik.

Dom fick hälsa lite och sen var vi tyvärr tvungen att gå vidare hem, så jag skulle komma i tid till jobbet..


Raksu har surat lite den här veckan när jag farit till jobbet.

Han har gått och lagt sig och sett riktigt sur ut, när han märkt att jag tagit på mig jobbkläderna.

Han hade säkert mer än gärna följt med och skrämt slag på chefen, som är rädd för stora hundar =)

Tidigare har han ju inte brytt sig när jag farit, men nu var jag ledig hela helgen och var med Raksu 24/7 fredag till söndag.

Så han blev väl sur på måndag, då han fick stanna hemma själv.

I helgen är jag också ledig, men det behövs.

Har inte varit ledig två hela helger i rad sen Mars (förutom semestern)..

Just nu är det ju också extra mycket att göra och tråkiga saker.

Inventering och nerpackning av vissa kläder.

Det blir lite långtråkigt efter att ha vikt snyggt och stoppat massor av tröjor i varsin plastpåse (som jag dessutom behöver hitta rätt påse till ) och vet att det är minst 200 plagg till som ska fixas likadant.. 

Nå, det finns säkert värre saker att göra.

Nu ska vi tag och gå på våran kvällpromenad i stan =)

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards