Alla inlägg under oktober 2009

Av Raksu & Kuba - 26 oktober 2009 12:23

Ja, i lördags var det avslutning på vardagslydnadskursen.

Vi skulle vara i en by här i närheten och jag hade hört fel på tiden (typiskt mig).

Jag blandade ihop den här tiden med förra gången.

Iallafall så for jag dit och när jag inte hittade någon på mötesplatsen, så började jag fara och kolla efter skogsvägarna.

Jag visste ungefär var det skulle vara (trodde jag).


Tillslut hamnade jag efter en dålig och liten skogsväg.

Jag bestämde mig för att vända så snart jag bara kunde, och vad hände?!?

Jag fastnade...

Mitt ute i skogen.

Det har ju varit lite dåligt väder här och is på vägen.

Så när jag skulle backa upp, så slirade bara hjulen på isen och bilen for åt sidan istället för rakt upp..

Tillslut fick jag upp bilen på vägen igen, hade väl kört bort all is just där.

Men då var klockan så mycket att jag visste att träningen var slut, eftersom jag kommit för sent redan från början..

Så jag for och hämtade en kompis med hund och for till vanliga stället och hade picknick där istället.


Nu har jag tagit en bild på Raksus vita fäck, den syns mer framifrån.

Jag tror inte den är godkänd om jag skulle gå med honom på utställning.

Lite tråkigt, men han är ju världens bästa hund ändå=)


 

Av Raksu & Kuba - 13 oktober 2009 14:38

Igår var vi på kursen.

Tränade lite och det gick ganska bra.

Men Raksu blir less så snabbt och otroligt stressad.

Han vill ju så gärna leka med dom andra hundarna.

Det här var sista gången inne, nästa gång skulle vi träffas ute och lära oss lite viltspår.


Det blev ett kort pass igår.

Då två hundar började bråka.

En border terrier och en amstaff.

Synd, för tjejen som har Border terriern var ju på kursen för att lära den att andra hundar inte är farliga.

Den har blivit påhoppad av en svart hund tidigare och är osäker på andra hundar.

Så lyckades svarta(!) amstaffen smita och hoppa på den och bet så det blev hål.

Onödigt!

Tyckte synd om tjejen med Terriern, hon är bara 13 år.

Så det var nog mycket jobbigt för henne.

Så blev två tjejer bita också, när dom skulle sära på hundarna.


Raksu tyckte ju så klart det var kul när något hände och började hoppa och skälla, han trodde väl dom lekte.

Som dom egentligen kanske hade gjort, om inte amstaffen varit så framfusig och terriern rädd.


Jag känner inte heller att jag och Raksu kommit nånstans, då han bara blivit mer stressad för varje gång vi kommit dit.

Då han vet vad som väntar och jag inte kom på försen igår att vi kanske bara skulle vara på kursen men inte göra något alls där.

Det är nog det han behöver, inte träna en massa saker, utan bara vara..

Så han lär sig att det inte är så kul med en massa andra hundar.


Så jag gick hem efter det, för det kändes inget roligt och alla var nog lite skärrade.

Av Raksu & Kuba - 10 oktober 2009 21:24

I dag har Raksu varit och busat med en vovve, som nästan var i hans storlek=)

Så nu är han trött och har sovit nästan hela kvällen.


Raksu var inte så snabb, så han hann inte ikapp


Luktade något brevid stenen 


 


Nosarna användes flitigt, vet att det finns mycket hare där


 


Raksu har fått span på något.. Snyggvovven=)


 

Av Raksu & Kuba - 7 oktober 2009 10:43

Ja, nu har det kommit massor av snö.

Som både jag och Raksu gillar=)

Tråkigt är ju bara att den säkert kommer att fösvinna..


I måndag var vi på kursen och hade inkallning och Raksu kom på en gång.

Men det hade jag redan gissat han att skulle.

Han sköter sig ju jätte bra på träningarna=)


I dag ska vi nog försöka ta oss ut i skogen och kolla om vi får med någon hundkompis.

Så han får springa och busa lite=)


Köpte shampoo spray till Raksu, att tvätta benen och magen med.

Han kissar ju alltid på frambenen och ibland på magen.

Det är ju inte trevligt att ha en hund som luktar kiss.

 



Av Raksu & Kuba - 5 oktober 2009 17:41

Jo, vi har varit och hälsat på i Luleå.

Raksu gillar inte riktigt att vara borta och så är det ju så mycket nya dofter.

Så han har lite svårt att göra det han ska ute, det blir mer att han snosar runt=)

Sen ser han ut att ha jätte tråkigt inne.


Men hos morbror har han alltid kul..

För dom ger ju honom så mycket uppmärksamhet och godsaker..

Tror han fick en halv korvring under timmarna vi var där och hälsade på..hm..

Skulle jag lämna honom där en vecka, skulle han nog se ut som en flodhäst när han kom tillbaka ;D


Han fick bada lite, men var inte så intresserad av det.

Det har nog börjat bli kallt i vattnet?


     

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards