Alla inlägg under mars 2011

Av Raksu & Kuba - 26 mars 2011 08:33

Ja nog märks det att det är katten som bestämmer och inte hunden =)


Rölli var i köket igår och båda hundarna låg i dörröppningen.

Rölli försökte gå förbi, men Lillebror blev lite för intresserad.

Då tog Rölli ett varv runt och sen gick han rakt emot Lillebror med höjd svans och bestämda steg. 

Så Lillebror vågade inte annat än att flytta på sig.

När Lillebror stannade, lyfte Rölli bara lite på tassen så flyttade sig Lillebror igen..


Så lekte vi lite med dammsugaren igår.

Hade den på minsta och dammsög lite på Lillebror.

Han är ju lite rädd för dammsugaren.

Iaf så ville han ju undersöka den och jag vet inte hur många gånger tungan var på väg in i munstycket, Gud vad jag skrattade =)

Det såg skit roligt ut =)


Nu har dom hittat sina sovplatser också.

Lillebror och Flisan sover vid min sida och bråkar om vem som ska sova under stolen.

Raksu och Rölli sover vid fotändan och bråkar om vem som ska ligga närmast balkongdörren =)


Nu jobbar jag helgen och måndag. Sen är jag ledig tis (jobb ons) ledig tor-fre..

Ska bli skönt med så många lediga dagar i en vecka.


Hoppas nu jag hittat rätt mat. Raksu han äter och Lillebror.

Visserligen äter Raksu dubbel portion och det går mer än två säckar i månaden.

Men det får väl gå, huvudsaken är ju att Raksu gillar maten och äter.

Han har lagt på sig lite, märkte jag när jag duschade honom här i veckan.

Nu glänser hans päls jätte fint av Schampot.

Nepp, nu ska jag göra mig klar för jobbet.

Av Raksu & Kuba - 23 mars 2011 09:07

Vi var ute med M och hennes hund Tessu här en dag i skogen.


Killarna var riktigt intresserade av henne, men hon var inte så förtjust i dom..

       

Men hon klarar av att säga ifrån, när hon tycker dom blir för närgångna. Även fast hon är så mycket mindre..         

Här förföljer dom henne =) Man ser henne knappt på kortet =)          

Det var tre trötta hundar sen på eftermiddagen =)

Av Raksu & Kuba - 16 mars 2011 10:40

Lite bilder från en morgonpromenad:


   Lillebror han kör i 120 hela tiden..


   Raksu han tar det lilla lugnare =)


   Lite bus emellanåt, oftast är det Raksu som börjar..


   Och Lillebror försöker springa ifrån..


   Men Raksu hinner alltid ikapp..


     Så då var det slut bilder på den här promenaden och vi går hem.



Dagens promenad med härlig sol =)

             Raksu tar det lungt ett tag.

        Här spanar han in vad det är som rör sig.. (Det rasar stenar och sand från väggen)

    Han måste ju ta sig ner för att kolla, men där han står är det alldeles för brant..


   Tillslut tar han sig runt och kan nosa av väggen. Den har tidigare varit täckt av snö, men solen har ju smält bort det.Lillebror han vågade sig inte fram och höll sig nära matte.


   Här försöker han bestiga väggen, men den är för brant, så han ger upp..

Av Raksu & Kuba - 14 mars 2011 09:14

Här snöar det för fullt.

I lördags snöade det 1 dm på natten och nu snöar det igen.

Trist, då alla spår snöar igen och det är tungt att gå i skogen.

Men hundarna gillar det.


I dag är det jobb 10-19 som gäller.


Lillebror har börjat lära sig att det inte är 120 som gäller direkt på morgonen.

Raksu han ligger ju kvar i sovrummet när jag stiger upp.

Lillebror har tidigare stigit upp direkt med mig och försökt få Raksu att vakna.

Vilket Raksu inte gillat.

Nu stiger Lillebror upp, men han försöker inte väcka Raksu och tar det lite lugnare.

Men det är lite svårt för honom att ta det lungt,då det är full rulle på katterna på morgonen.

Speciellt Flisan, som nu är inne igen.

Hon har sån energi.

Väntar bara på att hon någon dag lyckas riva ner akvariumet.

För hon hoppar mot det och försöker ta fiskarna genom glaset och går på taket..

Nä,nu ska jag ta och äta frukost =)

Av Raksu & Kuba - 9 mars 2011 09:21

 

Raksu har vittring på något i blåsten.

    Lillebror rullar sig som vanligt.


  Full fart igen =)

         Som det brukar se ut. Lillebror hittar något i snön och Raksu han håller koll..


   Bus på g..


              Här är buset i full gång =)


   Lillebror ser helt knäpp ut, hehe =)


         


Här blåser det ordentligt och har gjort det hela natten. 

Till och med balkongdörren i sovrummet blåste upp i natt.

Den gör det ibland, då låset inte är något bra på på den.

Nu ska jag börja fara till jobbet, hundarna ligger och sover.

Dom vet väl att jag är på väg snart.

Av Raksu & Kuba - 3 mars 2011 18:32

I dag hade vi med oss Tessu, hennes matte och lillmatte på promenaden i skogen.

Härligt väder med sol och säkert några plusgrader, men blåste väldigt mycket. Fast det var ju lä i skogen. 

Hundarna busade på och jagade varann, svårt att få någon bra bild.

                 Här sitter både Raksu och Lillebror och gör nr2 samtidigt..


    


Sen har jag hår,hår och åter hundhår överallt.. Raksu har börjat släppa vinterpälsen och det verkar aldrig ta slut..  Vi borstar och borstar, men det lossnar lika mycket nästa dag.


Nu är det två trötta killar efter promenaden (även jag).

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Tidigare år

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards