Alla inlägg under december 2009

Av Raksu & Kuba - 30 december 2009 09:28

Bilder från när vi har varit ute i snön och Raksu fick leka snögubbe och det hade han inget emot=)

 


Lepo som blev 6 år nu i Jul=)

Han vill aldrig vara med på bild. Han har en vana att vända bort huvudet just när man knäpper av. Eller så går han iväg, så man inte kommer åt att ta en bild på honom..

  När han var liten=)

 

Av Raksu & Kuba - 27 december 2009 16:46

Ja, nu under jul har vi varit mycket på resande fot.

Tur att Raksu gillar att åka bil.

Så har han ju fått vara med matte hela tiden i flera dagar=)

Så då har han ätit bättre också.


Så har vi använt Reflexvästen och han bryr sig inte alls om den när vi är ute, men när jag ska sätta på den inne så vill han bita i den..

Det är ju så roliga saker, kardborrebanden, så han måste ju smaka på dom=)

 


Jo, och snart är det ju Nyår också.

Få se vad Raksu säger om raketerna.

Han blev ju skrämd förra året, då dom sköt upp en raket just vid sidan om oss.

Då gjorde vi ju så att vi var ute mycket när dom smällde, så han skulle lära sig att det inte var farligt.

Så får se vilket resultat det blir i år, antingen så bryr han sig inte alls eller så tvärtom.

Men han är okänslig för ljud i vanliga fall.

Så jag tror nog det ska gå bra, bara matte är med så=)

Av Raksu & Kuba - 24 december 2009 08:18

Igår var jag och köpte ett Reflex täcke åt Raksu.

Det är många som använder det här och när man kommer med bilen, så ser man hundarna jätte bra.


Vi ska fira julen här uppe i dag och i morgon så far vi till Luleå och hälsar på släkten=)


Men nu ska vi fara och köpa julklappar, så här i sista minuten.

Raksu får nog följa med i bilen, för han verkligen älskar att åka bil.

Han blir lika glad om man säger att vi ska åka bil, som när jag frågar om vi ska gå ut.

Han springer till hallen och när vi kommer ut springer han direkt till bilen.

Kan ju också vara bara det att han får vara med och slipper vara ensam hemma.



Av Raksu & Kuba - 21 december 2009 23:05

Ja, nu äntligen har snön kommit, trodde nästan vi skulle få fira en grön Jul..


Raksu är som tokig när vi är ute.

Som en valp=)

Så roligt att se honom så, fast mindre roligt att jag oftast är på andra sidan kopplet...

Man kan ju inte göra något heller, för han tycker ju det är såå kul med snö och just där jag bor går det inte att släppa honom lös.

För mycket andra hundar, människor och bilar..

(han tappar öronen när han ser en annan hund eller människa)

Ibland när vi får möte av någon som är på promenad, så sätter han sig ner och vägrar röra på sig..

Tills han inser att människan inte kommer att hälsa på honom.

Fast ibland så händer det ju att dom vill hälsa på honom och en äldre kvinna brukar alltid ha godis med sig och ge till honom.
Så han kanske tror att alla människor ska ge honom godis ;P


Samma om det kommer en bil och saktar ner vid oss, då tror han att det ska komma ut någon från bilen och hälsa på honom. Han blir hel glad och viftar på svansen och vill gå fram till bilen=)


Han har fortfarande inte börjat tugga på "farliga benet"

Funderar på om jag ska såga av det i mindre bitar, så att det inte är så läskigt.


Jo, så hade en bild på Raksu förra vintern hittat sig in i LB-nytt, sista sidan=)



Kattakuten i Norrbotten har en insamling för en katt som hittas ute och behövde vetrinärvård, mer om det på deras blogg:   http://kattakuten.blogg.se/

Av Raksu & Kuba - 17 december 2009 19:27

  Ja, här är då det farliga benet.. Lite mer har han vågat snosa på det i dag=)


Nu när det nästan alltid är så mörkt, blir det inte taget så mycket bilder.

Här är vi då på promenad i dag innan jobbet.

Den lilla snö vi har här uppe ser ni, men jag har beställt en massa snö i natt, så vi får ju hoppas att den kommer.

Det gör då både jag och Raksu och gärna en meter snö=)

Av Raksu & Kuba - 15 december 2009 18:29

Raksu fick ett stort ben i dag.

Men saken var bara det att han blev rädd för benet.

Det lät så illa när han tappade det på golvet, så efter det har han inte rört det.

Tar jag upp det och ska ge det till honom, går han iväg och han cirkulerar runt benet där det ligger på golvet ;P


Nu har han börjat vara ute på balkongen på morgonen och sitter och tittar.

Jag släpper ju alltid ut katten och då brukar Raksu springa efter.

I vanliga fall inne, springer han aldrig efter katten.

Men ute vill han gärna jaga honom.


Sötis (andra katten) har nu varit borta i ca 3 månader.

Så jag börjar tro att någon tagit henne.

Jag har sökt efter henne och hon brukade alltid komma och följa med, om jag var på promenad med Raksu, då hon var ute.

Jag har heller inte sett att någon skulle ha kört på en katt och jag går ju alltid vid vägen och på platserna där hon brukade hålla till.

Mer social och pratglad katt än henne får man nog söka efter.

Min "gamla gubbe" Lepo är ju också social och pratglad, men han har ett eget temprament.

Han ligger alltid och sover i fotändan och ve, om man råkar stöta till honom.

Då får man klor och tänder i foten!


Lepo har ju blivit "snodd" en gång.

Men då fick jag tillbaka honom, då en bekant till kvinnan som hade honom,såg min efterlysning i tidningen.

Han är ju också så social och pratglad, så han går fram till de flesta ute och pratar.

Han brukar vara med när grannarna lagar bilar=)


Av Raksu & Kuba - 14 december 2009 21:19

Det är inte mycket vi har ljust ute nuförtiden..

Inte kommer jag heller ihåg att ta med kameran på morgon promenaderna..

Men här är två bilder på Raksu i morse=)

   

Av Raksu & Kuba - 8 december 2009 22:13

Ja, förra veckan hann jag då inte skriva något.


Hade middagsbjudning hos en kompis som fyllde år, födelsedagsfika hos en annan. Bröllop (som jag fick inbjudan till på måndag) och julbord med jobbet.

Till det så jobbade jag också mån-lör.

Kläder till bröllop är ju inget jag har hemma i garderoben heller, så det skulle också införskaffas och i sista minuten en bröllopspresent.

Stressigt..

Dessutom åkte bestmannen med mig i bilen till bröllopet och pga att jag jobbade och det var dåligt väder plus långt att köra, så höll vi på att komma försent =/

Vigseln skulle börja klockan fem och vi var där en minut i fem, enligt min klockan.

Så var man hemma ett på natten, sova lite, sen ut på promenad med Raksu, fixa sig och iväg på julbordet..

Hoppas jag slipper såna veckor mer.

Den här veckan ska jag då inte göra något annat än att jobba och vara med Raksu!


I kväll har Raksu blivit duschad, då han lyckades hitta ett dike på morgon promenaden. Isen höll inte riktigt, så jag fick gå hem med en orange hund ;P


Men några bilder blev det på bröllopet, men dålig kvalité

Så det får väl bli dom istället för Raksu denna gång.

   

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Tidigare år

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards