Alla inlägg under september 2010

Av Raksu & Kuba - 29 september 2010 23:09

Har tagit lite nya bilder på pojken =)


Första bilden är han otvättad på en av våra morgonpromenader..

 

Här är han nytvättad och borstad =)

 

Så måste jag ju sätta in en bild på rymmaren Flisan.. Hon SKULLE verkligen ut och försökte genom brevinkastet. Balkongdörren fick hon upp, så det var bara att släppa ut henne till sist. Annars hade hon kanske släppt ut Rölli, om hon fått upp den då jag inte var hemma.

 


Ny bil har det också blivit.. Sålde 745an och tänkte köpa en mindre billigare bil. For och kollade på en Renault, men kom (konstigt nog) hem med en Volvo 965-91... En årsmodell nyare, 100 hästar mer och automat.. Så det blev tvärtom vad jag tänkt. Men jag har länge velat ha en 960 och nu fanns den där...

Av Raksu & Kuba - 27 september 2010 10:07

Ja, nu är han 2 år =)

Vi hann inte fira så mycket på fredag, då jag hade en massa annat att göra efter jobbet.

Men vi firade på lördag istället med ben, oxöra och god hundkorv=)


Igår blev han badad också.

Testade ett nytt schampo. Har ju använt Espree Rainforest tidigare, men nu köpte jag BioGoom Bronze Luster och det var mycket bättre.

Schampot var mycket lättare att skölja ur.

Men inte lika drygt som Espree

Jag var lite less på doften, för Espree luktar ganska starkt.


I dag hade vi  -2 grader på morgonen.

Så det var bara på med mössa och vantar på morgon promenaden.

Solen lyser iallafall, så det blir väl varmare senare på dagen.

Av Raksu & Kuba - 23 september 2010 14:50

Ja, nu är jag och Raksu ensamna.

Eller ja, katterna är ju kvar också, men Janne och Remu har flyttat.

Har inte märkt på Raksu att han skulle sakna någon, men det kanske inte märks.

Ibland är han intresserad av vad det kommer för bil utanför, men sen märker han att det inte kommer in någon till oss.

Kan väl erkänna att det känns lite tungt just nu, även jag som alltid brukar vara positiv.

Jag väntar ju oxå bara på att dom ska säga upp mig här.

Vet att det kommer att hända innan årsskiftet iaf, men inte just när.

Men jag har ju Raksu och katterna då och mina bra vänner.


Iallafall, så fyller Raksu 2 år i morgon =)

Han har börjat lägga på sig. Då jag ger finsk hundkorv (utan spannmål) i maten.

Jag testade ge honom högenergi foder, men det fick han röda prickar som kliade i öronen. Så det fungerade inte, men han gick upp 5 kg på vecka!

Så hoppas att han nu bara håller vikten och går upp mer.


Söta Leonbergervalpar finns hos Unique Dogs kennel, länk finns i min länklista.

Gå in och kolla på sötnosarna!

Av Raksu & Kuba - 5 september 2010 17:32

Då brukar det alltid se ut så här:

Av Raksu & Kuba - 3 september 2010 22:46

Här händer inte så mycket hund..

Har haft en massa på jobbet.

Dom ska stänga vid årsskiftet, vilket jag gissat.

Det har ju inte gått så bra, väldigt lite kunder.


Inte så kul att bli arbetslös, om jag inte hittar något jobb.

Dom har ju särskilt anställningstöd, så även om jag jobbat 1 år, så får jag inte räkna dagar till a-kassa.

Jag har ju varit fly förbannad över det.

Ingen sa något till mig, varken chefen eller arbetsförmedlingen.

Jag fick bara hem en kopia på beslutet.

Efter att jag tackat ja till jobbet.

Antagligen säger dom inget om det för då är det nog ingen som vill jobba med det.

Man känner sig lite lurad.

Alla andra som går på stöd eller bidrag, ex nystartsbidrag, får in dagar till a-kassan.

Det här är enda stödet som inte är berättigat till a-kassa och jag har inte haft något att säga till om det eftersom det är mellan arbetsförmedlingen och företaget.



Enda bra saken är att jag iallafall får bra referenser därifrån och att dom vill anställa mig igen om dom skulle behöva folk till något av deras andra företag.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards