Alla inlägg under juli 2009

Av Raksu & Kuba - 29 juli 2009 09:48

Lägger ut lite bilder, då jag fått igång telefonen igen.


Ett videoklipp på när Raksu badar i ett dike.

Hade glömt bort att han brukar smita dit, då jag kom dit var det försent.

Men tänkte att jag kunde ju passa på att filma, då han hade så roligt....


La också ut när han försöker få igång Sötiz att busa, men det går väl inte så bra.

Fast snäll är hon mot honom.


Sötiz är väl nu ca 1 år gammal, men liten i växten.

Hon är en riktigt speciell katt=)

Varje gång jag kommer, så kommer hon skrikandes mot mig.

Ungerfär som "Var fasiken har du varit???"


Går jag ut med Raksu följer hon med, hon vill sova i sängen, vid ansiktet och slänger sig ner i knät.

Man kan göra vad som helst med henne, hon skulle aldrig göra nåt.

Hon är nog lite konstig, tror kanske att hon är en hund??..


Essi är också lite konstig, hon vill också sova vid ansiktet.

Ska vara med hela tiden och brukar sitta på micron i köket och kolla, när man pysslar i köket.

På säkert avstånd från Raksu...


Hon är gosig, men börjar man klia henne, så naggas hon.

Inte så det gör ont, men hon tar tag i armen med klorna och små biter.

Så låter hon inte mjau, utan mer Mao och hon pratar mycket.


Raksu är den enda som är tyst av sig.

Han skäller ju inte utan rör bara munnen och så kan man höra att det kommer lite luft.

Men inte ett ljud.

Däremot kan han små låta (nästan som morr eller vauvau) när han blir jätte glad.

Han bryr sig inte ens att säga till om det kommer någon eller om det låter något ute.

Av Raksu & Kuba - 22 juli 2009 20:38

Ja, jag har kommit ihop mig med dom som jag hyr huset av.

Dom bor ju i södra sverige och kom upp för två veckor sedan.

Det har ju varit stopp i avloppet och dom säger att dom inte visste om det.

Men ändå var det känt när huset var till salu tidigare, då dom köpte det.

Nu är det iallafall fixat, dom har bytt alla rör i källaren.

Så nu tyckte dom att det kostat så mycket, så dom ska höja hyran.


Så har dom nu bott i huset i 2 veckor, har med sig en massa folk.

Som visserligen fixar på utsidan av huset, men ändå..

Dom sa när jag flyttade dit, att dom skulle ha husvagn med sig om dom skulle komma.

Men nu är dom så många, så flera måste bo inne...

Ändå betalar jag full hyra och dom bor där med mig och jag gillar inte att ha en massa okänt och nästan okänt folk hemma hos mig.


Jag lärde känna dom för några år sen, då jag skötte om deras travhästar.

Men jag kan ju inte säga att jag känner dom bra.


Tur i oturen, har vi inte skriftligt kontrakt.

Så jag kan flytta den här månaden och har fått en lägenhet i samma hus som jag bott tidigare i, när jag bodde i Haparanda.

Fanns två lediga lägenheter där.

Jag känner ju grannarna där sen tidigare, det är nära stan och skogen.

Lite mitt emellan.

En trea, som visst ska vara finaste i huset.

Jag har inte varit och kollat på den än, men sagt att jag tar den.

Alla lägenheter ser ändå likadana ut, bara olika tapeter och skulle det vara fult går det ju alltid att tapetsera om.

Så får jag billigare hyra, om jag städar trappen. Så det är ju bra=)


Grannen tar över Orra till sig.

Så det ordnar sig också.


Få se vad Raksu kommer att säga, att flytta till lägenhet.

Men det går nog säkert bra, bara jag är med.

Av Raksu & Kuba - 14 juli 2009 21:32

Bild på Essi, men hon ser lite sur ut.

Fast det är hon inte, utan en riktig gosekatt.


Var och hälsade på min gamla katt Lepo ( som nu bor hos mamma) och passade på att ta kort på honom samtidigt.

Det är ju inte så ofta man träffar honom nu.

Av Raksu & Kuba - 14 juli 2009 10:48

Nu har Raksu slutat halta och det är skönt.

Han fick Rimadyl i två dagar och det gick över.

Nu har vi gett sista gången Frontline, så jag hoppas att lössen inte kommer tillbaka.

Han har blivit lite tunnhårig på ryggen, tror att det är av frontline.


Det går bra med Essi, Raksu är intresserad av henne men står helt still när hon kommer fram och nosar på honom.

Än är hon lite blyg, men kommer när man lockar på henne.



Av Raksu & Kuba - 10 juli 2009 19:08

Ja, han haltar ännu och mer.

Vi går bara ut så han får göra det han ska.

Det verkar som han bara sträckt sig.

Jag får ta i benet och han tycker att det är skönt, för slutar jag massera så lägger han benet i knät igen.

Får se om det går över under helgen, annars blir det nog vet på måndag.


I dag har också Esmeralda kommit, ganska nyss.

Hon har varit och kikat lite, men ligger nu i buren.

Raksu är rädd för henne, då han direkt när hon kom, gick fram till henne och hon fräste åt honom.

Men det går säkert bra sen.

Det är ju nytt för båda dom två och båda är ju van vid andra djur.

Ska ta lite kort på henne, när hon blivit lite mer hemmastad.




Av Raksu & Kuba - 9 juli 2009 20:24

I morse var Raksu lite halt på vänster framben.

Jag hittade inget och han haltar mindre nu.

Får se om det går över till i morgon, med lite vila.


Jag jobbar nu nästan varje dag och Raksu får vara hemma oftast och det går bra, det är ju bara 4,5-5,5 timme jobb om dan.

Vi är för lite folk i kassorna och för mycket folk som handlar.

Så det finns extrajobb hur mycket man vill =)


I morgon eftermiddag kommer det en kattflicka hit.

En Ragdolltjej på 2 år som inte trivs i katteriet, så hon ska få flytta hit.

Det är en bekant som föder upp Ragdolls och jag har ju velat ha en länge.

Så nu ska jag få en flicka på foder hit=)



Essi är van vid hund, då dom också har hund.

Men vi får ju se vad Raksu säger om henne.

Det går säkert bra =)





Av Raksu & Kuba - 7 juli 2009 21:34

I dag var första gången Raksu börjat lyfta på benet.

Jag har märkt tidigare att han börjat vara mer intresserad av ställen och att han småkissat ganska ofta.

Än så länge står han inte så stadigt, men han försöker iallafall..


Nu kan han gå vid sidan om utan att dra i kopplet och bara gå efter min röst.

Hur som helst, så pratar jag mycket med honom när vi är ute och säger alltid till innan vi vänder eller går åt något annat håll.

Eller om han ska vänta, när han är lös, eller stanna.


Jag tycker att han har blivit lite tunnhårig på ryggen.

Kanske det beror på Frontline?

Vi har inte gett andra kuren än..

Men fortsätter det så här, måste jag nog ringa vet innan jag ger andra kuren.


Han har blivit mer gosig och kommer gärna och bara vill att man ska klia honom.

Han lyssnar super bra och har blivit bättre på att lära sig nya saker.

Nu kan han sitta rätt vid min sida och igår funkade det med att han kommer framifrån och sätter sig vid sidan.

Det som varit svårt innan.

Tråkigt bara att det inte är någon kurs nu.


Han har börjat lära sig när jag tar på mig jobbkläderna.

Då går han och lägger sig och ser sur ut..

Av Raksu & Kuba - 3 juli 2009 14:54

Nu har Raksu fått träffa två Norskaskogkatter.

Dom vägde 6 och 7,5 kg.

Han var rädd för dom.

Annars brukar han försöka få igång katter och leka med.

Nu tog han stora omvägar när han skulle gå förbi=)

Men jag kan ju förstå honom, för dom såg ju inte riktigt ut som katter.

Mer som några små hundar..


När jag har varit och jobbat och kommer hem, lämnar Raksu inte min sida en stund.

Han tror säkert att jag ska fara iväg igen.


Så har han börjar slickas, förut var han ju inte så bra på det.

Men nu har han nog kommit på hur man gör.

Våra gäster brukar inte tycka det är så kul,när han kommer och slickas..

Säger man åt honom att ta det lungt, så gör han det och säger man åt honom att gå, så går han ut från köket.

Man behöver bara säga en gång.


Det är bra att han lärt sig "ta det lungt".

För han blir ju såå glad när det kommer någon och hälsar på.

Alla gillar ju inte när han kommer som ett ånglok och nosar och slickar, och inte vet vad han ska ta sig till för att dom ska se honom.

Vissa blir ju lite rädd också, när han är så stor och så när det kommer barn som inte är så stora.

Milla och Henni kan ju säga åt honom och han lyssnar på dom.

Dom brukar säga nej när han är för jobbig och då slutar han.


Väntar på att han ska komma i "trotsåldern", få se hur han blir då.

Det borde ju börja snart..

Raksu har då än inte försökt att lyfta på benet, Ramsus började ju redan att lyfta benet då han var 5 månader.

Så olika det kan vara..

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Tidigare år

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards