Alla inlägg under mars 2010

Av Raksu & Kuba - 30 mars 2010 10:52

Japp, har investerat i en Furminator Large från Tradera (225kr med frakt).


Men jag tyckte inte den var så bra som det sägs, kan ju bero på att jag redan har borstat honom mycket innan.

Pälsen blev iallafall elektrisk när man borstade.

Gick igenom honom igår och i morse var det vita tussar igen.

Gamla borsten som jag använder är nästan lika bra, men mycket billigare.

Den tar också lös underullen, men det är mellanrum mellan piggarna, så den missar på vissa ställen.

Där är väl Furminator bättre.

Får se nästa år, då kan jag nog bättre se skillnad.


Vad anväder ni andra för borstar?

Av Raksu & Kuba - 29 mars 2010 10:47

I fredags fick både jag och Raksu en överaskning.

Strax efter att jag kommit hem efter jobbet, kom mamma och lillebror.

Dom hade planerat det, men inte sagt något.

Raksu visste inte hur han skulle bete sig, när han blev så glad.

Han ville hoppa, men gjorde det iallafall inte.Han såg riktigt rolig ut=)


Sen på lördag morgon kom morbror, hans fru och moster=)

Morbror hade köpt med ett paket korv till Raksu, och så fick han fika bröd från bordet..hm..


Så har vi varit och hälsat på Tessu.

Dom orkar busa i flera timmar, till och med Raksu.

Nu när vi var där så stack han två gånger från bakgården till framsidan.

Det är inte bra när det är ett villaområde.

Båda gångerna när jag gick in och ut på andra sidan för att hämta honom, så gick han tillbaka till bakgården.

Men inte kom han när jag ropade eller visslade på baksidan.

Första gången hade han hittat något, så det var nog därför han inte kom.

Andra gången var det en bil igång hos någon granne, så han var säkert dit.

För han ska ju alltid fram till alla bilar.


Kan inte lägga in några bilder, då jag sitter på jobbet.

Förresten så glömde jag ändå knäppa kort när vi var hos Tessu.


Nu är det skönt att det snart är påsk, så man är ledig en lite längre tid.

Hoppas bara att det blir bra väder då.


Av Raksu & Kuba - 16 mars 2010 12:25

I söndags så var Tessu, den lilla vovven som ser ut som en finnspets, och hälsade på.

Raksu och hon rejsade runt i lägenheten, då vi kom på att Tessu och hennes ägare ju bor i ett stort hus med gård..

Kanske bättre att låta dom busa där...

Så vi for dit.

Både Tessu och Raksu är ju såna som inte sticker från gården, i vanliga fall.

Men nu var dom ju två och hade tappat öronen inne ;P


Så klart sprang dom över till grannen och man kan ju undra vad grannen tänkte, om han såg Raksu och Tessu utanför sitt vardagsrumsfönster.

Snön går ju till fönsterkarmen, så han måste ha sett en "björn med en räv bakom"

Så det var bara att släppa ut dom var för sig och kissa av sig ibland, då höll båda sig snällt på gården och gick inte långt.


    


Rölli gör sig bra på bild, annat är det med Karma och Lepo.

Karma har svårt att vara still och Lepo smiter alltid iväg..

Av Raksu & Kuba - 14 mars 2010 13:43

Har inte uppdaterat på ett tag.

Har inget internet längre hemma.

Antingen är grannen ( som jag snor nät av) borta, eller så har dom tagit bort internet.

Så jag kanske skulle börja fundera på att skaffa nät själv.

Fast först kanske jag skulle skaffa mig en egen dator..

Min gick ju sönder tidigare och jag har inte skaffat nån ny.


  Raksu har hittat ett hål som är intressant=)    



Av Raksu & Kuba - 5 mars 2010 10:54

I morse fick jag hem Omega 3 till Raksu.

Han har ju torra klor och tassar.

Hittade på Olivers Petfood, Omega 3 boost, som också var bra för hundar som inte åt så bra (1 liter 159:-).

Satte det i maten och han åt upp all mat.

Han som inte brukar äta på mogonen, så det var ju jättebra!


Kan rekomendera Olivers, otroligt bra kundservice.

Jag hade råkat fylla i mitt gamla post nr, så paketet var på väg fel.

Dom fixade det och var jätte trevliga, då det ändå var lite tjorvig.

Paketen skickas med DHL, så paketet var redan på väg.

Snabb frakt också, hem till dörren.

Frakten är dessutom gratis, om man beställer över 199:-


Dom har lite annat smått och gott till hundar och katter.




Av Raksu & Kuba - 2 mars 2010 19:50

Japp, i helgen kom han.

Var inte säker på om han skulle komma eller inte.

Det har varit hit och dit innan jag kunde hämta honom.

Iof så var jag inte och hämtade honom, Janne fick fara, då jag jobbade.


Var väldigt nervös på jobbet, hade bara sett katten på dålig bild i telefon och då var han bara 5 veckor. Säger inte så mycket.

Men att han var helgrå visste jag iallafall.

När jag kom hem och fick se honom, så var han finare än jag hade tänkt=)


Jag var ju ute efter en Mainecoon, men hittade ingen renrasig i rätt färg.

Kollade Västerbotten, Norrbotten och halva Finland.

Finland slöt jag ur ganska fort, då sällskapskatter där kostar 850 Euro och uppåt.

I Sverige är det 6500 kr och uppåt.


Jag köpte ju Karma, när jag trodde att jag inte skulle hitta en Mainecoon i rätt färg. (Jo, det är viktigt med färgen)

Då hade jag sökt katt i 4 månader..

Så dagen efter jag tingat Karma, så var han bara där på blocket..

75% Mainecooon och 25% Norskskogkatt.


Det har gått otrolig bra, Karma och han busar och sover redan i samma säng..

Lepo han är mindre förtjust, ligger mest och kollar när dom yngre busar.

Få se om han kommer att få flytta till mamma..


Raksu är lite rädd för det nya "monstret", men det kommer nog att gå bra.

Jag tror det kommer att gå bättre mellan Rölli och Raksu, än med Karma.

Karma är ju lite speciell och fortfarande ganska rädd för Raksu.

Rölli är inte alls lika rädd, fast han varit kortare tid.

Ändå är Karma uppvuxen med hund...


Lite bilder då och ett filmklipp på kurrmaskinen=)

 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2010 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards