Alla inlägg under maj 2011

Av Raksu & Kuba - 13 maj 2011 16:16

I dag så har han farit med sin nya familj.

Mamma och pappa med en son, skulle gissa att han var i 10-12 års åldern.

Det var så gulligt när dom var här inne och han satte sig på golvet med Remu och utbrast "Mamma- Han tycker om när man kliar honom"

Så efter det var det nog klart =)

Jobbigt var det för mig, även fast han inte varit så länge här nu.

Det var väl först i natt då jag vaknade kl 4, som jag förstod att han verkligen skulle flytta till en helt ny familj i dag..

Jag har ju träffat honom emellanåt och vetat att jag kan se honom när jag vill, när han har bott i Karungi.

Nu flyttar han ju till Gällivare, så det är ju lite längre bort. Typ en sådär 27 mil mot för 2,7 mil som det var tidigare..


Av Raksu & Kuba - 8 maj 2011 21:19

   Remu försöker busa med Lillebror...



   Sötnosen Lillebror =)



   Just att jag fick med Remu på bild... Det blev några tomma foton..


   Raksu, han svalkar av sig i sista snön.


   Alla ska dela på sista snöhögen



  Lillebror och Remu hälsar. Ett kort där man ser att Lillebror hälsar väldigt stelt och Remu víker undan med huvudet, för att undvika bråk. Dom kommer ju inte så där jätte bra överens..


   Flisan och hennes fångst.. 


Av Raksu & Kuba - 8 maj 2011 21:06




  Valborg började med att jag fick skjuts hem från jobbet med den här bilen =)


Sen på kvällen skulle jag åka med och bara ta "några" öl, jag skulle ju upp och jobba 12 dagen efter...




     

Men med en sån här stämning och roligt folk i bilen, slank det nog ner mer än bara "några" öl... Vi hade dessutom med oss:

""Spindelmannen" i bilen..


   


Ja, av texten som tillkom på bilen någon gång under natten.. Kan man ju gissa mitt tillstånd...


 

Det var ju lite trångt i bilen, då vi var 13 pers. Så man fick hitta nya platser att sitta på... 

 

Gruppbild på killarna som ville ha mest uppmärksamhet..


 

Pilserbil


 

Spindelmannen, han är överallt..

 

Resten av bilderna är det censur på...

Jag kom i tid till jobbet på morgon och jobbade hela dagen efteråt, med ett roligt minne från en speciell Varlborg =)

Av Raksu & Kuba - 6 maj 2011 09:08

Inte är hon dum inte... Nog smartaste djuret här hemma...


Trögare är nog Rölli som sen sitter och väntar på henne:

 

Av Raksu & Kuba - 6 maj 2011 09:01

Här kommer lite bilder:


Musen eller råttan, som Flisan dragit hem.. Hon måste nog ha trott att vi var hungriga. För stor var den..

 

Var bara tvungen att ta kort på Raksu när han ligger och vilar. Han ser så liten och söt ut =) På bilden ser man där Lillebror har varit och tuggat på väggarna.. 

 

Fullt ös =)

 


Igår var jag och gjorde spår åt Raksu och Lillebror.

Raksu gick spåret bra, men Lillebror han var bara intresserad av andra dofter.

Så vi får göra ett nytt försök senare.


När vi var ut i skogen för några dagar sedan. Hittade Raksu ett ben från en hare.

Tur, då, var det Raksu som hittade den. Han släppte den direkt när jag sa och jag kunde hålla dom andra hundarna borta.

Allihopa lyssnar otroligt bra i skogen, det är härligt.


Iaf så var vi igår i skogen igen och jag hade glömt bort harbenet...

Så Lillebror hittade ju det och han släpper gärna inte något han har i munnen.

Nå, han fick springa med det hela skogsturen.

När vi kom till bilen fick dom andra hoppa in och jag tänkte koppla Lillebror och bråka med honom tills han släppte benet.

Jag ville ju inte ha in ett ben i bilen..

Så jag tar hans koppel och vänder mig om, då står han där utan ben och väntar på att få hoppa in i bilen =)

Han trodde väl vi skulle lämna honom..

Nu jobbar jag 4 dagar och sen är jag ledig 5 dar =)

Av Raksu & Kuba - 4 maj 2011 08:12

Ja, här är det verkligen fullt hus.

Remu har kommit tillbaka en tid tills han hittar nytt hem.

Han har ju bott hos Jannes bror, men Sisko har blivit allergisk.

Så dom behövde lämna bort honom akut.

Han är en Welsh Springer Spaniel på 1 år.

Fungerar bra med barn, katter och andra hundar.

Kan vara ensam hemma.

Han söker ett varaktigt hem.


Har haft dom lösa i skogen och det har fungerat bra.

Alla hundarna är lugna inne och lyssnar bra.


Lite bilder:


   Raksu han vilar sig i sista snön =)



   Svårt att hinna få med alla på samma bild..




 


Hoppas att Remu kan hitta ett bra hem snarast!


Sen så hade vi två till på morgonpromenaden i dag:

   Flisan och antagligen hennes kavaljer..


Flisan som nu har lärt sig att öppna balkongdörren och hela tiden smiter ut den vägen...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Tidigare år

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards