Direktlänk till inlägg 12 juni 2013

Husvagns semester med båda hundarna

Av Raksu & Kuba - 12 juni 2013 21:43

Nu har vi planerat att fara med husvagn på midsommar och ha med båda hundarna.
Förtält finns, så det måste vi försöka få upp ;-)

Raksu har nu ätit kortison i nästan 3 månader och magen verkar nu bra.

Här om dagen fick raksu och kuba vara med och åka rosa grisen :-) (en 142a cab)

Sen så var det lite soligt, så Kuba snodde Mickes solbrillor!

I dag har jag fått Kubas stamtavla från Ungern. 3 veckor tog det att få export stamtavla därifrån.
Jag köpte ju honom från Sverige, men dom som hade köpt honom först, hade köpt honom billigare utan stamtavla som "pet" från uppfödaren.
Jag sökte upp uppfödaren på nätet (då jag hade kopia på stamtavlan och där såg kennel namnet) och frågade om jag fick köpa stamtavla och ja, det fick jag.
Nervöst väntan på stamtavlan, efter att jag fört över pengar till (för mig) okänd person i Ungern. Bara efter lite mail kontakt.
Jag kollade ju upp uppfödaren och hans hundar, innan jag mailade och han verkade ha en välkänd kennel så.
Hur som helst har Kuba,med priset vi betalade till förra ägaren och priset till uppfödaren, kostat hälften av vad vi skulle ha fått ge för en svenskuppfödd MTB och han har en bra stamtavla.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Raksu & Kuba - 14 augusti 2013 23:29

Och 4 vuxna.. Fungerade hur bra som helst :-) Några bilder säger mer än ord. Roligt hade vi och alla fick bada, utom raksu (Hans päls tar för länge att torka). Sen har vi varit en sväng till storforsen. Hundarna fick följa med. Kuba var...

Av Raksu & Kuba - 21 juli 2013 23:20


Inte verkar det bli någon sommar här inte. Tur att vi far till Turkiet i höst :-) Raksu börjar vara gammal. Han chillar allt för mycket. Micke, han är den nya cesar milan :-) ...

Av Raksu & Kuba - 2 juli 2013 18:34

Så här låg kuba igår morse när jag vaknade. Vi hade delat kudde :-) Raksu och kuba sov gott i husvagnen, även fast dom visst egentligen inte fick sova på soffan eller sängen :-) Men det är ju bara vi som kommer att använda den ändå.. Kuba fyll...

Av Raksu & Kuba - 2 juli 2013 18:27

Nu är Raksu bra i tassen efter medicin och bättre bandage. Lärde mig att man ska tvätta sår med bara vatten och tvål. Starkare grejer förstör dom nya cellerna, på samma sätt som dom tar bort bakterier. Husvagnscampingen gick bra, så det kommer v...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Tidigare år

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards