Alla inlägg den 2 februari 2009

Av Raksu & Kuba - 2 februari 2009 09:34

Ja, igår var dagen helt upp och ner.

Han sov inte mycket på hela dagen, så han var dödstrött på kvällen.

Han skällde och skällde och skällde, så fort han såg mig.

Tillslut var jag tvungen att låtsas lägga mig, så han somnade.

Vi testade först att gå ut, lite sitt och sånt, gosa på golvet, men inget hjälpte.

Så då var det bara alternativet att sova kvar..


Jag var ju ute med honom på isen igår, men vågade ju inte ha honom lös.

Funderar nu på att skaffa en liten lina på ca 5 meter, som jag kan sätta i halsbandet. Så kan han vara lös, fast ändå inte.

Igår när vi var i lillskogen, han var lös, så kom det 3 barn som skulle gena genom skogen. När han fick syn på dom sprang han direkt åt deras håll. Dom kom emot oss. Jag ropade Raksu några gånger, så stannade han upp och kollade på mig. Så ropade jag kom. Då kom han på en gång, så jag kunde koppla honom. Så bra!

För om han hade hunnit fram, hade han säkert hoppat på barnen och den minsta var inte stor. Skulle gissa på 2-3 år..


I dag har vi vaknat i vanlig tid klockan åtta, hade ställt klockan att ringa.

Det enda dåliga med det är att jag ofta är trött och snoozar klockan och somnar om. Men det gör inte Raksu....Så då hinner han oftas gå och kissa i vardagsrummet och det blir ju inte små pölar så här på morgonen..

I dag var han så söt på morgon promenaden, han hittade en stor pinne (gren) som han började leka med. Morrade och hoppade och bet i den.

Jag kunde inte låta bli att skratta åt honom=)

Nu ligger han här och små sover och låter...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Tidigare år

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards