Alla inlägg den 3 februari 2009

Av Raksu & Kuba - 3 februari 2009 15:47

Ja, i dag for vi på stan en sväng istället för på isen.

Men vi hann inte gå så långt försen första personen stoppade oss.

Det var en tjej som själv hade en Leonberger tik på 9 år. Hon hade flyttat hit och varit tvungen att lämna kvar hunden i Finland.

Vi stog och pratade länge, jag sa flera gånger att "vi måste nog gå nu" =p

Det blev ju så kallt och stå still.

Några gick bara förbi och pratade med honom och några kom fram och hälsade snabbt.

Han var hur lugn som helst när vi gick, även om dom höll på att borra i gatan.

Men så fort han ser en annan hund, glömmer han bort att matte är där på andra sidan kopplet och drar som ett tok..

För att försöka komma fram till den andra hunden.

Jag märkte i dag att om jag har långt koppel, drar han inte. Då stannar han när det tar emot. 

Men när vi möter eller går förbi en annan hund måste jag ju ha kortare koppel, så då blir det lite svårare.

Får iallfall lite kontakt med honom emellanåt, så det ska nog lösa sig.

Bara vi nu får börja på valpkursen.

Jag har inte hört något än, så jag börjar bli lite orolig..

Kanske har dom inte fått in nog många som vill gå?

Jag ska ta och maila dit nu.

Av Raksu & Kuba - 3 februari 2009 09:40

Vi provade lina igår. En tunn vitt plast lina.. Men det funkade inte alls.

Eftersom jag hade haft den ihop ringlad i fickan, så såg han den efter sig och började bita i den.

Måste hitta någon bättre lina. Som håller sig rakare, då kanske han inte ser den.

Igår kväll var han en liten pipus, gnällde och pep så fort han såg mig..


Kvällspromenaden blev det inte mycket av, då jag hittat mina lovikka vantar.

Raksu tyckte det var roligare att försöka ta dom än att komma ihåg att kissa=p


Nu har det gått jätte bra och det har inte hänt många olyckor inne. Kanske 3 på en vecka. Då på morgonen.

Så jag tror på det att gå ut ofta, var 15-20 min när han är vaken. 

Fast nu går vi inte ut så ofta hemma, men gärna om vi är och hälsar på någon. Där händer ju så mycket!



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Tidigare år

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards