Direktlänk till inlägg 23 februari 2009

Snöoväder och funderingar på flytt (igen)

Av Raksu & Kuba - 23 februari 2009 11:09

Ja, här är det dåligt väder.

Snöar och blåser.

Vi har sovit över hos mamma i natt och Raksu var snäll igår kväll.

Annars brukar han ha svårt att varva ner här, busa och skälla som ett tok.

Men igår var han tyst(lite skällde han men inte mycket) och la sig och sova i vanlig tid.


Nu på morgonen så träffade vi Phalenen, han är så söt när han träffar henne, för han lägger sig alltid ner. Så hon kan komma nära honom och hoppa på honom=)


Så funderar jag på att flytta tillbaka till Haparanda.

Har ju bott här ett halvår, och trivs inte alls.

Har inte lärt känna någon i min ålder och saknar alla mina kompisar där uppe.


Inte verkar det finnas några jobb heller.

Var ju på arbets och då fick jag tid tillbaka om 3 månader..

Inte är dom mycket till hjälp..


I Happis och Kalix har jag ju iallafall kontakter och vet att jag får jobba extra i Kalix på min gamla arbetsplats.

Så kanske man kan försöka komma in på Ikea igen.

Jag jobbade ju där förra sommaren, men valde själv att inte fortsätta.

Då jag bestämde mig för att testa att flytta till Luleå.


Men det blev inte alls som jag tänkt mig, då jag inte ens kom in på skolan som jag hade tänkt..

Hur ska jag då lära känna någon, när jag bara går hemma och dessutom är så blyg?

Nä,men nu vet jag ju hur det är att bo här..

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Raksu & Kuba - 14 augusti 2013 23:29

Och 4 vuxna.. Fungerade hur bra som helst :-) Några bilder säger mer än ord. Roligt hade vi och alla fick bada, utom raksu (Hans päls tar för länge att torka). Sen har vi varit en sväng till storforsen. Hundarna fick följa med. Kuba var...

Av Raksu & Kuba - 21 juli 2013 23:20


Inte verkar det bli någon sommar här inte. Tur att vi far till Turkiet i höst :-) Raksu börjar vara gammal. Han chillar allt för mycket. Micke, han är den nya cesar milan :-) ...

Av Raksu & Kuba - 2 juli 2013 18:34

Så här låg kuba igår morse när jag vaknade. Vi hade delat kudde :-) Raksu och kuba sov gott i husvagnen, även fast dom visst egentligen inte fick sova på soffan eller sängen :-) Men det är ju bara vi som kommer att använda den ändå.. Kuba fyll...

Av Raksu & Kuba - 2 juli 2013 18:27

Nu är Raksu bra i tassen efter medicin och bättre bandage. Lärde mig att man ska tvätta sår med bara vatten och tvål. Starkare grejer förstör dom nya cellerna, på samma sätt som dom tar bort bakterier. Husvagnscampingen gick bra, så det kommer v...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Tidigare år

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards