Direktlänk till inlägg 17 februari 2011

Tror vi bor i Sibirien =)

Av Raksu & Kuba - 17 februari 2011 21:12

Fy..Vilken kyla... Mätaren står nu på -30 grader.. Kommer nog att bli riktigt kallt i natt..

Nu har det inte blivit några långpromenader på kvällarna, alldeles för kallt för det.

På morgonen har vi varit ut på vanliga promenaden, men då har ju solen tittat fram lite och vi har varit i lilla skogen där det är lä.


Raksu och Lillebror busar ju inte alltid när dom är ute.

Raksu han vill ju busa med Lillebror är inte alltid så intresserad.

Så sist vi var ut så kom Raksu på hur han skulle göra för att få Lillebrors uppmärksamhet..

Lillebror älskar ju att äta bajs. 

Så Raksu tog helt enkelt en bajs bit, visade Lillebror och sprang iväg..

Gissa vem som direkt var efter, jo Lillebror =)

När Raksu sen släppte bajset så försvann Lillebrors intresse fort, eller ja, det vändes åt något annat att tugga på istället..


I morse hittade båda ett spår efter en annan hund när jag hade båda i koppel.

Så jag hade två dragiga spårandes hundar i koppel och då märkte jag hur tur det är att dom lyssnar på rösten.

Annars hade jag fått åka efter två hundar i skoterspåret!


I dag när jag var hemma på lunch, hade jag båda hundarna och båda katterna liggandes i köket medans jag åt. Bra att dom går ihop =)


Nu är jag ledig i 4 dagar, ska bli skönt =)

Lite tråkigt bara att det ska vara så kallt, går ju inte att fara någonstans. 

Körde med Sigman i dag och den fungerade, men man vågar ju inte fara mer än några km med den när den går sönder hela tiden..

Bättre är det med Jettan. Den är inte vacker, men den startar och går alltid och är varm =)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Raksu & Kuba - 14 augusti 2013 23:29

Och 4 vuxna.. Fungerade hur bra som helst :-) Några bilder säger mer än ord. Roligt hade vi och alla fick bada, utom raksu (Hans päls tar för länge att torka). Sen har vi varit en sväng till storforsen. Hundarna fick följa med. Kuba var...

Av Raksu & Kuba - 21 juli 2013 23:20


Inte verkar det bli någon sommar här inte. Tur att vi far till Turkiet i höst :-) Raksu börjar vara gammal. Han chillar allt för mycket. Micke, han är den nya cesar milan :-) ...

Av Raksu & Kuba - 2 juli 2013 18:34

Så här låg kuba igår morse när jag vaknade. Vi hade delat kudde :-) Raksu och kuba sov gott i husvagnen, även fast dom visst egentligen inte fick sova på soffan eller sängen :-) Men det är ju bara vi som kommer att använda den ändå.. Kuba fyll...

Av Raksu & Kuba - 2 juli 2013 18:27

Nu är Raksu bra i tassen efter medicin och bättre bandage. Lärde mig att man ska tvätta sår med bara vatten och tvål. Starkare grejer förstör dom nya cellerna, på samma sätt som dom tar bort bakterier. Husvagnscampingen gick bra, så det kommer v...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Tidigare år

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards