Alla inlägg den 12 februari 2011

Av Raksu & Kuba - 12 februari 2011 20:31

Bilder från våran morgonpromenad i dag.


   Bus pojkarna=) Lillebror försöker vinna över Raksu.


   Snyggingen Raksu!


       Solen börjar komma fram bakom träden..


  Mera bus

    Vad gör Raksu med munnen??


   Lillebror biter tag, här är det bara kamplek som gäller..


 

Raksu slänger sig baklänges..


  RäserRaksu på väg i full fart mot Lillebror som står en bit bort..


   Lillebror älskar att rulla i snön =)


   Sitter dom fint =)


     "Matte ropar att vi ska komma"



             Var är Raksu?


Här är det svinkallt nu.. -23 grader visar mätaren och det blåser kallt.

Så har det varit två kvällar nu.. På morgonen visade mätaren bara -15, så det var ju lite bättre. Men ingen av hundarna verkar bry sig om kylan..


Raksu äter nu som han ska fortfarande. Så han borde ju gå upp i vikt, vilket är jättebra.


Nu jobbar jag helgen och måndag. Sen är jag ledig tis och jobbar onsdag igen. Efter det är jag långledig i 4 dagar, så det kanske blir att packa in hundarna i "stora" Jettan och ge sig iväg på en tripp till Luleå över dan.


Lillebror höll på att skrämma ihjäl grannen i dag.

Vi skulle ut på promenad och dom är ju alltid först framme i dörren.

Så öppnar jag och någon är just vid min dörr och Lillebror blir ju såklart osäker och morrar till och skäller... Just till den grannen som är rädd för hundar och inte vågat hälsa på Raksu =)


Sen när jag kom in på morgonen med hundarna, kom grannen ovanför (full som en anka) och frågade efter cigg. Han tänkte inte på att stänga dörren till hans lägenhet. Så hans oberäkniga hund kom ju ut i trappen och rakt mot mina med ragg. Lillebror morrade till lite och Raksu han skulle bara leka..

Där stod jag med två hundar i koppel, som dessutom virrade in sig, och försökte få upp dörren till mig och hoppades att ingen av hundarna skulle börja bråka.

Vet inte hur det gick till men helt plötsligt såg stod Raksu helt över Lillebror.

Lillebror som mest höll på att nosa på Sigge. (Sigge har lite svårt för andra hanhundar)

Jag fick iaf upp dörren hem till mig och in mina två hundar.

Då var jag bara kvar med en full granne som inte fattade ett skit och en Sigge som tänkte smita ut i friheten.

Fick tillslut lockat in Sigge med godis och sa åt grannen att jag inte kunde hjälpa honom..

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Tidigare år

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards