Alla inlägg under mars 2009

Av Raksu & Kuba - 7 mars 2009 22:47

Vi har varit i Haparanda några dagar.

Skulle egentligen bara varit en dag, men det blev längre så isbilen gick sönder.

Det blev en ny bil och motor, som är på plats men inte klar än.


Raksu klarar det bra att vara borta.

Nu har vi ju varit på landet, så han har kunnat vara lös hela tiden.

Han går på egna upptåg, om man är ute med honom på gården.

Men går man in, kommer han och sätter sig på trappen och vill också komma in.

Av Raksu & Kuba - 3 mars 2009 22:31

Ja, i dag var första dagen på valpkursen.

2 timmar teori, så jag beslöt att lämna Raksu hemma med hundvakt.

Det är nog också bra, att han lär sig att jag är borta ibland.

Annars är vi ju med varann 24 timmar om dygnet.


Så tänkte jag att det skulle bli långtråkigt och jobbigt för honom att vara still där i två timmar.

Det började ju just när han vaknar, efter att ha sovit middag.

Så då är han nog inte så pigg på att vara still...


Såg att dom flesta andra som brukar vara på hundhuset också hade lämnat sina hundar hemma.

Vi blev delade i två grupper på praktiken, så jag vet inte riktigt vilka som ska vara i min grupp än, men det får jag ju se nästa tisdag.


Vi gick igenom valpens utveckling, kontakt och vad ett bra ledarskap är,olika sätt på inlärning (bla klicker) och belöning.


Dom flesta på kursen var faktiskt äldre (30+ om jag får gissa.)

En som var pensionär, till och med.

Jag hade trott att det skulle vara fler yngre.



Av Raksu & Kuba - 2 mars 2009 17:44

Ja, det snöar och blåser.

Inte så roligt att vara ute, då vinden piskar och det snöar.

Men det skulle bli bättre väder imorgon.


Vi har varit i Haparanda och hälsat på.

Dom vi har hälsat på, sa att Raksu är så lugn och snäll=)


Vi var ute och gick i skogen i mörkret och han var lite mörkrädd.

Först vek han inte från min sida alls och det var svårt att busa upp honom.

Men sen när vi skulle hoppa in i bilen igen, då gick det bra att gå på egna upptåg.

Då ville han inte komma in i bilen igen=P


Så har han fått busa med en Schäfer/Huskyblandning, men det var lite svårt.

För hon var 10 gånger snabbare än han och busade lite hårdare.

Så jag tror nästa gång vi träffas, ska vi bara träna på att gå fint i kopplet med en annan hund vid sidan.

 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Tidigare år

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards