Direktlänk till inlägg 18 mars 2009

Valpkurs

Av Raksu & Kuba - 18 mars 2009 08:38

Igår var vi på valpkurs.

Nu kommer jag ihåg vad dom kallar honom för: Hoppe=)

Vi tränade kontaktövningar, ena övningen hade vi redan tränat på innan, så den var lätt.

Men sista övningen var lite svårare.

Då skulle vi ha hunden att stå och följa med ett steg bakåt, medans vi har ögonkontakt.

Raksu vill sätta sig och stanna kvar när jag tar ett steg bakåt.

Men jag tror det beror på att jag lärt honom att sitta och stanna och sen komma in på kom.

Så det måste vi träna på.

Igår var det inte lika mycket bus i honom, så han börjar nog vänja sig.

Ett par som har en st bernhad, har också en leonberger tik på 2,5? år som heter Carma, från Piteå.


I Haparanda går det bra, Raksu brukar ligga och sova i uterummet.

Säker för att det är kallare där.

Så har vi fått en katt som sällskap.

Raksu tycker ju att det är kul och ibland vill han leka med henne.

Fast det vill ju hon inte, så klart.

Jag fick ju inte ta min katt tillbaka från mamma.

Han har ju varit där i ca ett halvår.

Han trivs som innekatt, fast han alltid har varit ute katt och är 5 år.

Så han får väl stanna där.

Nån ny katt ville dom inte skaffa.


Ikväll far vi tillbaka till Haparanda och kommer väl tillbaka hit nästa tisdag igen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Raksu & Kuba - 14 augusti 2013 23:29

Och 4 vuxna.. Fungerade hur bra som helst :-) Några bilder säger mer än ord. Roligt hade vi och alla fick bada, utom raksu (Hans päls tar för länge att torka). Sen har vi varit en sväng till storforsen. Hundarna fick följa med. Kuba var...

Av Raksu & Kuba - 21 juli 2013 23:20


Inte verkar det bli någon sommar här inte. Tur att vi far till Turkiet i höst :-) Raksu börjar vara gammal. Han chillar allt för mycket. Micke, han är den nya cesar milan :-) ...

Av Raksu & Kuba - 2 juli 2013 18:34

Så här låg kuba igår morse när jag vaknade. Vi hade delat kudde :-) Raksu och kuba sov gott i husvagnen, även fast dom visst egentligen inte fick sova på soffan eller sängen :-) Men det är ju bara vi som kommer att använda den ändå.. Kuba fyll...

Av Raksu & Kuba - 2 juli 2013 18:27

Nu är Raksu bra i tassen efter medicin och bättre bandage. Lärde mig att man ska tvätta sår med bara vatten och tvål. Starkare grejer förstör dom nya cellerna, på samma sätt som dom tar bort bakterier. Husvagnscampingen gick bra, så det kommer v...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Tidigare år

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards