Alla inlägg den 27 februari 2010

Av Raksu & Kuba - 27 februari 2010 10:21

Sitter på jobbet och bloggar..

Brukar inte vara så mycket folk innan elva på lördagar.

Är väl som en tidig lördag kund kund sa "dom ligger väl hemma och är bakis" Hehe=)

Hans fru gillade inte att han sa så=)


Det hade kommit en massa snö ute i natt och kommer fortfarande lite grann.

Bara minus 5 grader, så det var riktigt skönt väder.

Jag och Raksu gick samma väg i skogen som vanligt.

Men i dag så stannade han och kollade in i skogen och började skälla, dovt.

Sprang sen i full fart mot mig och sen tillbaka till samma plats och skällde.

Säkert något djur i skogen, men jag såg aldrig var det var.

För jag fick lite bråttom tillbaka, tänk om det skulle vara en älg eller något liknande stort..


Visserligen brukar vi mest se harspår, men ibland har någon älg korsat vägen.

Säkert var det bara en hare, men Raksu är ju lite mesig så..


Iallafall, så när jag skulle sätta fast honom i koppel igen, så...hade han inget halsband kvar!

Det har ju snöat ca 1 dm i natt och jag hade inte tid att gå tillbaka och kolla vart han hade tappat det.

Det snöar än, så det halsbandet får vi nog glömma ..

Synd bara att det var nytt (köpte det förra månaden) och snyggt.

Nu har jag väl lärt mig en läxa att inte lämna halsbandet på när han är lös...


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards