Direktlänk till inlägg 26 november 2010

Akvarium och Koi fiskar

Av Raksu & Kuba - 26 november 2010 09:23

Var till Luleå och hälsade på mamma och lillebror.

Lillebror hade fått ett akvarium,som han inte var intresserad av.

Så dom frågade om jag ville ha det.

Jag tycker ju det är fint med akvarium, men säkert jobbigt att rengöra.

Har funderat på att skaffa ett, men det har inte blivit.

Jag tog iaf hem det och började kolla att fiskarna var ganska stora ( 10 cm)

Min lillebror sa att det var Japanska guldfiskar.

Kollade upp det, men inga såna fanns, men hittade Japansk karp (Koi)

Frågade om han menade att det var såna.

Jepp, sa han, han vet heller inget om akvarium.

Då visade det sig att fiskarna kan bli 30-50 cm stora och är egentligen dammfiskar, inga akvariefiskar.

Akvariet är redan nu för litet för dom.

Jag var på djurmagazinet och frågade och dom kunde tänka sig att byta in dom mot mindre fiskar, passande akvariet.

Men jag tycker ju det är lite coolt med stora fiskar.

Så ska se om jag orkar sköta om det bra, så behåller jag nog dom och köper ett större akvarie.

Dom är ju dessutom "smarta" fiskar, känner igen sin ägare på stegen.

Men kräver lite bättre skötsel och bättre mat än vanliga fiskar.  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Raksu & Kuba - 14 augusti 2013 23:29

Och 4 vuxna.. Fungerade hur bra som helst :-) Några bilder säger mer än ord. Roligt hade vi och alla fick bada, utom raksu (Hans päls tar för länge att torka). Sen har vi varit en sväng till storforsen. Hundarna fick följa med. Kuba var...

Av Raksu & Kuba - 21 juli 2013 23:20


Inte verkar det bli någon sommar här inte. Tur att vi far till Turkiet i höst :-) Raksu börjar vara gammal. Han chillar allt för mycket. Micke, han är den nya cesar milan :-) ...

Av Raksu & Kuba - 2 juli 2013 18:34

Så här låg kuba igår morse när jag vaknade. Vi hade delat kudde :-) Raksu och kuba sov gott i husvagnen, även fast dom visst egentligen inte fick sova på soffan eller sängen :-) Men det är ju bara vi som kommer att använda den ändå.. Kuba fyll...

Av Raksu & Kuba - 2 juli 2013 18:27

Nu är Raksu bra i tassen efter medicin och bättre bandage. Lärde mig att man ska tvätta sår med bara vatten och tvål. Starkare grejer förstör dom nya cellerna, på samma sätt som dom tar bort bakterier. Husvagnscampingen gick bra, så det kommer v...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Tidigare år

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards