Direktlänk till inlägg 1 augusti 2010

Ensamhetsträning och spår

Av Raksu & Kuba - 1 augusti 2010 15:00

Ja, har spårat en massa med Raksu och det har gått bra.

Men han har inte fattat ännu att det är när selen går på som han ska spåra.

Han vill helst börja direkt, innan vi kommit fram till starten.

Förra gången blev det lite överkurs, då jag ledde in honom fel i skogen.

Hade inte kommit ihåg att markera var jag gick in.

Han sicksackade och hittade iaf spåret och vi gick det klart=)


Har börjat ensamhetsträna Remu och det går bra.

I dag lämnade jag telefonen hemma (ringde från en annan) så jag kunde höra vad han gjorde.

Han var helt tyst men höll på med något då man hörde ljud ibland.

När jag kom hem såg jag att hans ben var i hallen, så det var säkert det han tuggat på.


Vi har varit en massa i Karsikkojärvi och Raksu har till och med börjat simma!

Han som alltid varit en sån badkruka och bara gått så långt att det tar i magen.

Men nu dom sista gångerna har han simmat iväg en bit.

Remu är helt tokig i vattnet och springer direkt ut och simmar.


Vi har haft sånt tråk väder med regn och blås.

Men just nu skiner solen, det var mörkt och mulet på morgonen.

Varmt har det iaf varit hela tiden.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Raksu & Kuba - 14 augusti 2013 23:29

Och 4 vuxna.. Fungerade hur bra som helst :-) Några bilder säger mer än ord. Roligt hade vi och alla fick bada, utom raksu (Hans päls tar för länge att torka). Sen har vi varit en sväng till storforsen. Hundarna fick följa med. Kuba var...

Av Raksu & Kuba - 21 juli 2013 23:20


Inte verkar det bli någon sommar här inte. Tur att vi far till Turkiet i höst :-) Raksu börjar vara gammal. Han chillar allt för mycket. Micke, han är den nya cesar milan :-) ...

Av Raksu & Kuba - 2 juli 2013 18:34

Så här låg kuba igår morse när jag vaknade. Vi hade delat kudde :-) Raksu och kuba sov gott i husvagnen, även fast dom visst egentligen inte fick sova på soffan eller sängen :-) Men det är ju bara vi som kommer att använda den ändå.. Kuba fyll...

Av Raksu & Kuba - 2 juli 2013 18:27

Nu är Raksu bra i tassen efter medicin och bättre bandage. Lärde mig att man ska tvätta sår med bara vatten och tvål. Starkare grejer förstör dom nya cellerna, på samma sätt som dom tar bort bakterier. Husvagnscampingen gick bra, så det kommer v...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards