Direktlänk till inlägg 9 april 2010

Ändringar i katteriet..

Av Raksu & Kuba - 9 april 2010 15:19

Ja, under senaste veckorna har jag känt av allergin.

Det beror väl på att det blev för mycket med tre katter och en hund.

Först trodde jag det var kattsanden, bytte, men det blev inte bättre.

Så Karma har flyttat under påsk, hon bor nu i mellersta finland och igår körde jag Lepo till Kalix..

Karma gick väl ganska bra, då jag inte haft henne så länge.

Men Lepo har varit mycket svårare, har ju haft honom i 6 år.

Först kändes det inte så konstig, men sen när jag visste att han skulle flytta, så blev det jobbigt.

Rölli har fått stanna, visst känns det dumt att han som kommit nyss fick vara kvar.

Men han får vara innekatt, Lepo var ju ute och på sista tiden så var det någon som släppte in honom i trappen.

Så han var och kissade i källaren, när han inte kom ut sen.

Ingen granne har klagat, men det var ju bara en fråga om när.


Lepo fick iaf komma till en jätte bra familj, 50+ och som alltid hade haft katt.

Deras sista katt blev 17år och den hade dom fått ta bort för 2 månader sen pga en tumör.

Dom bodde i villa utanför stan och hade en liten Kattkoja ute på bron, som var isolerad och hade lampa=)

Så han får vara både ute och inne och under sommaren bor dom i stugan ute i skogen.

Det märktes verkligen att dom var kattmänniskor.

Jag får komma och hälsa på när jag vill, så det känns ju bra.


Men Raksu är det bra, jag märker inte på honom att han saknar någon av katterna.

Igår kväll så åt han en hel skål med mat!

Kanske han nu går upp mer i vikt.


I morse när vi skulle gå på våran långpromenad till skogen, så mötte vi en lös hund.

Så vi vände om och gick promenaden i stan istället, men det gick lika bra.

Bara att det tog lite längre tid att gå, då det fanns så mycket nytt att lukta på=)

Raksu har blivit lite lugnare ute, vet inte om det beror på att vi har samma rutiner hela tiden och att han börjat vänja sig.

Eller så att han börjar bli lite äldre och inte får sina busryck lika mycket.

Så har han börjat förstå att man inte kan hälsa på alla hundar heller..

Nu har jag laddat upp bilder till bloggen på en annan dator innan, så nu kan jag lägga upp lite bilder=)

JAHA....trodde jag...det har visst inte fungerat...TYPISKT!

Nå, nästa gång kanske..


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Raksu & Kuba - 14 augusti 2013 23:29

Och 4 vuxna.. Fungerade hur bra som helst :-) Några bilder säger mer än ord. Roligt hade vi och alla fick bada, utom raksu (Hans päls tar för länge att torka). Sen har vi varit en sväng till storforsen. Hundarna fick följa med. Kuba var...

Av Raksu & Kuba - 21 juli 2013 23:20


Inte verkar det bli någon sommar här inte. Tur att vi far till Turkiet i höst :-) Raksu börjar vara gammal. Han chillar allt för mycket. Micke, han är den nya cesar milan :-) ...

Av Raksu & Kuba - 2 juli 2013 18:34

Så här låg kuba igår morse när jag vaknade. Vi hade delat kudde :-) Raksu och kuba sov gott i husvagnen, även fast dom visst egentligen inte fick sova på soffan eller sängen :-) Men det är ju bara vi som kommer att använda den ändå.. Kuba fyll...

Av Raksu & Kuba - 2 juli 2013 18:27

Nu är Raksu bra i tassen efter medicin och bättre bandage. Lärde mig att man ska tvätta sår med bara vatten och tvål. Starkare grejer förstör dom nya cellerna, på samma sätt som dom tar bort bakterier. Husvagnscampingen gick bra, så det kommer v...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Tidigare år

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards