Alla inlägg den 23 april 2010

Av Raksu & Kuba - 23 april 2010 14:27

Har testat att sälja guld, genom att skicka in.


Bäst är det ju att gå in på en guldsmedsbutik och byta guld.

Men nu har vi ingen här, som har en egen smed.


Så jag tänkte att jag testar skicka in mitt "skrotguld", några ringar som jag aldrig använder och ett trasigt armband som inte gick att laga.


Kollade runt lite innan på forum och omdömen vilket företag som verkade seriöst.

 Jag hittade Guldbrev och Guld365.

Smsguld hade inte fått bra kritik, så det uteslöt jag.


Beställde ett guldbrev på internet på tis eftermiddag, hade det i brevlådan på onsdag och lämnade in det efter inlämningstid.

På torsdag efter lunch, fick jag min värdering och jag blev positivt överraskad.

Hade räknat med 1000-1400kr och fick 1800kr..

Pengarna var på kontot på fredag morgon.


Tänk att jag hade så mycket i skåpet, som jag aldrig tänkt på.

Så nu blir det att köpa något till mig själv för pengarna eller kanske något till Raksu eller Rölli=)


Raksu äter bra nu=)

Han har gjort det en längre tid nu. Så han börjar se "normal" ut.

Vet inte vad det beror på, men nu äter han iallafall som han ska och det är ju skönt. 





Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Tidigare år

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards