Alla inlägg den 26 augusti 2009

Av Raksu & Kuba - 26 augusti 2009 19:19

Ja, han har blivit smal nu. När han tappat allt underhår.

Tycker han ser ut som någon korsning med Schäfer.

Längtar tills han börjar få vinterpälsen och börjar bli lite grovare i kroppen, så han börjar se ut som den hund han är.


Nu har han igen kommit på, att han kan dricka ur toastolen.

Så det är bara att komma ihåg att stänga ner locket.

Men då har jag en stor dimlampa, som man har vatten i och den är han också ofta i och tänker dricka ifrån.


Vi har också haft 2 Norskaskogkatter här under 2 veckor.

Medans dom väntade på nya hem.

Tyvärr trivdes inte den ena tjejen och slutade och äta och dricka.

Ägaren tog henne till vet. men dom kunde inte hitta något fel på henne.

Så dom trodde att hon slutat äta pga sorg.

Så hon fick somna in.

Den andra, killen, han mår bra och har fått flytta till nytt hem.

Kan inte förstå att det kan vara så svårt att hitta hem till rasrena katter..


Troligtvis får jag hem min gamla katt, som mamma har haft.

Nu när hon ska flytta så kan hon inte ta med sig honom.

Jag har ju Essi och Sötiz.

Men jag tror att Sötiz kommer att få flytta till sitt gamla hem.

Jag fick ju tjata mig till henne, så han vill mer än gärna ta tillbaka henne.

Fast jag har lite svårt för det, för hon är en mycket speciell katt.

Men tre katter och en hund blir för mycket i en trea.


Tyckte det var lite jobbigt ibland med Norskaskogkatterna här.

Då var dom ju fyra katter och bara en utekatt.


Nu har vi lärt känna en tjej här i Happis, som följer med på promenader och kan visa oss nya vägar.

Så det är ju roligt med sällskap, för jag vågar ju inte släppa Raksu ensam med nån annan.

Dels för att han är så stor, och sen att han hoppar när han ser andra hundar.

Men det går framåt, och jag kan nog lite hoppas att det kommer att gå bra innan snön kommer.

Bara vi får komma in på någon kurs snart!


Lägger ut lite bilder på:    Raksu och Zimba nosar på varann

                                       Schäfer Raksu, som han ser ut just nu

                                       Essi när hon ligger och sover  och

                                       Zimba, som var en jättekatt på 7 kg..



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Tidigare år

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards