Alla inlägg under maj 2009

Av Raksu & Kuba - 12 maj 2009 11:14

I morse märkte jag att Raksu var och drack från toastolen...

Han hade vatten i sin skål, så har ingen aning om varför han går till toan.

Han gick två gånger, så nu är det bara att se till att locket är nere..


Här har vi sol och jätte fint väder, så det blir nog att vara ute hela dagen.

Igår var vi också ute, då somnade han klockan åtta på kvällen.

Annars brukar han somna nio.


I dag var sista dagen med medicinen mot öronen.

Det har blivit mycket bättre och jag hoppas att det inte kommer tillbaka.

Det har gått jätte bra att ge honom det.

Först torkar jag ur örat och det tycker han om.

Sen gillar han inte så mycket när jag sätter medicinen i örat, men han står still iallafall så jag får sätta det.

Fast först när han ser flaskan så försöker han ju springa iväg.

Av Raksu & Kuba - 11 maj 2009 17:58

Ja, i dag lyckdes han hitta en lerpöl på gården.

Han gillar ju att gräva, så jag kollade inte så noga först.

Men så såg jag att det var en pöl och då var det redan försent, så fick in en hund med leriga ben och nos.


Än så har vi ingen slang ute, så man kan spola av honom och duschen är i källaren och jag får inte ner honom dit själv.

Även om jag försöker locka med köttbullar.


Av Raksu & Kuba - 10 maj 2009 15:48

Ja, i dag tänkte han överge mig..

Vi var ute på gården och jag gick in för att hämta vatten.

När jag kom ut igen, var Raksu borta.

Jag ropade och visslade, men ingen vovve kom..


Så efter en liten stund kom en gubbe med honom.

Han hade följt med honom efter vägen =P

Det är väl så, att han blir "döv" om han hittar något som är intressantare.

Men när man väl får kontakt med honom, kommer han på en gång.


Nu lyser solen här, men det är fortfarande lite kallt.

Av Raksu & Kuba - 9 maj 2009 12:48

Regn och regn...

Ska visst regna hela dagen..

Men vi har ändå varit ute i skogen och gått, så jag hade en sjöblöt hund när vi kom in.

Han ville inte riktigt äta på morgonen, men efter att vi varit ute i skogen och haft lite gosestund (fönade och borstade honom) så åt han upp maten.


Han är ju sån, att han kommer inte och vill bli kliad (väldigt sällan)

Men börjar man klia honom sitter han kvar tills man slutar.

Han slickar, men på ett konstigt sätt.

Han använder som halva tungan sakta och så brukar han stanna upp och hålla kvar tungan, är lite roligt=)

Han kan som inte slicka som vanligt =p

När man klipper klor eller borstar honom ligger han och njuter.

Ögonen far igen på honom och han reser sig inte upp försen jag slutat.

Enda är att han är lite kittlig när man klipper håret mellan tassarna, men det brukar gå bra ändå.

Av Raksu & Kuba - 8 maj 2009 11:06

Nu har vi varit hos vet.

Vi fick örondroppar att använda i 4 dagar.

Vägde honom där och han vägde 35,4 kg.


Han var snäll hos vet och var hur glad som helst=)

Gnällde till lite när hon kollade honom i öronen.

Men så är han ju jätte känslig också, för mista lilla obehag.


Jag är fortfarande sjuk, trodde det höll på att gå över.

Men nej, det blev värre med feber och snorigt.

Tycker så synd om Raksu, när jag inte är helt på G.

Hoppas att det här går över snart.


Vi har ju varit ute i skogen brevid ett naturvårdsområde förra helgen.

Det är jätte bra att gå där med hunden lös och finns hur mycket vägar  och stigar som helst.

Men man måste ta bilen dit.

Jag var alltid där med Rasmus, när vi bodde här.

Förra helgen var jag dit för första gången med Raksu och det var jobbigt, när jag inte varit dit efter Rasmus.

Men det går väl över och det är bästa stället här jag vet att gå med hunden lös och så är det vackert på vissa ställen.

Finns lite vildhallon efter en stig och Lupiner som växer i ett skogsparti.

Har väl stått något hus där nångång eller så har någon varit och lämnat jord där det varit Lupiner med.

Så finns det en stor sand grop, där man kan klättra upp och ner och träna lite muskler, eller bara gå/springa i sanden där nere.

Eller så ställa sig högst upp och titta över skogen och se lite av havet=)

Träffa på fåglar och ekorrar, leka kurragömma bland stora stenar eller bakom träd.

Ta vägen ner till älven och låta hunden bada lite.

Eller bara strosa på efter någon stig eller väg=)


Av Raksu & Kuba - 6 maj 2009 14:04

Det blir att fara till vet på fredag. (fick tid först då)

Då hans öron inte blivit riktigt bra.

Jag har ju tvättat dom med öronmedel och det har blivit bättre.

Men inte riktigt bra.

Han verkar inte ha ont iaf, då jag får ta i öronen och rengöra.

Han verkar mer tycka att det är skönt.


Nu har vi dåligt väder här, lite små regn och kallt.

Jag har blivit bättre, lite snorig än bara och hosta.


Tjejen som varit och tittat på Raksu är helt såld.

Hon vill också ha en Leonberger, men har inte själv tid att ha hund just nu.

Så hon erbjöd sig själv att vara hundvakt, om jag behöver nån gång.

Fast jag har ju som svårt att lämna honom till någon..

Kanske när dom lär känna varandra bättre och jag vet att han trivs med henne så går det nog bra.


Nu har han hållit sig på gården lös i någon dag igen.

Jag undrar om det är när det blir tråkigt som han sticker över till grannen.

tex, om jag går in och bara ska hämta någon så sticker han direkt iväg.

Eller om jag inte bryr mig om honom på ett tag.




Av Raksu & Kuba - 5 maj 2009 18:32

Förkyld med hosta och ont i halsen, inte vidare roligt..

Raksu verkar inte förstå heller, att jag inte är så pigg i dag.

Eller så märker han att jag är hängig och undrar vad det är med mig.

Jag har ju inte varit sjuk tidigare, tror det här är första gången.

Lägger in lite bilder från i dag och en vacker bild av himlen här igår..

Av Raksu & Kuba - 4 maj 2009 14:14

Lämnade Raksu ensam hemma i dag i 30 min.

Hade lämnat en telefon här och den andra med mig.

Så jag kunde höra vad han gjorde när jag var borta.

Han gnällde och små ylade lite i början, men sen blev det tyst.

Så han gick nog och la sig.


I dag när vi varit ute på gården, så har han hållt sig på tomtgränsen bra.

(jag har haft godis i fickan ifall att han skulle smita)

Pratade med grannen och hon sa då inget om att han kom över på deras gård ibland.

Dom har ju 5 hundar, tror jag. Eller fler..

Två som brukar vara lösa, den ena vita (blandras) går aldrig från gården.

Men deras tax brukar vara här ibland.

Så har dom 50 får, jag trodde dom hade ungefär 10 st ;p

Och tre katter, den ena har jag sett men inte dom andra två.


Det är mysigt på kvällen, när man hör fåren bräka.


Nu ligger Raksu här och sover, han blir trött av att vara ute och busa=)

Vi har en handske som vi brukar leka med.

Hans egna leksaker är inte alls lika roliga och han vill oftast att man ska jaga honom, eller ha dragkamp om något.


Nu går det lite bättre med att komma in från sidan och sätta sig.

Han börjar förstå lite vad jag menar. Så det går framåt!





Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8 9 10
11 12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Tidigare år

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards