Direktlänk till inlägg 22 juli 2009

Nu ska vi flytta, för sista gången...

Av Raksu & Kuba - 22 juli 2009 20:38

Ja, jag har kommit ihop mig med dom som jag hyr huset av.

Dom bor ju i södra sverige och kom upp för två veckor sedan.

Det har ju varit stopp i avloppet och dom säger att dom inte visste om det.

Men ändå var det känt när huset var till salu tidigare, då dom köpte det.

Nu är det iallafall fixat, dom har bytt alla rör i källaren.

Så nu tyckte dom att det kostat så mycket, så dom ska höja hyran.


Så har dom nu bott i huset i 2 veckor, har med sig en massa folk.

Som visserligen fixar på utsidan av huset, men ändå..

Dom sa när jag flyttade dit, att dom skulle ha husvagn med sig om dom skulle komma.

Men nu är dom så många, så flera måste bo inne...

Ändå betalar jag full hyra och dom bor där med mig och jag gillar inte att ha en massa okänt och nästan okänt folk hemma hos mig.


Jag lärde känna dom för några år sen, då jag skötte om deras travhästar.

Men jag kan ju inte säga att jag känner dom bra.


Tur i oturen, har vi inte skriftligt kontrakt.

Så jag kan flytta den här månaden och har fått en lägenhet i samma hus som jag bott tidigare i, när jag bodde i Haparanda.

Fanns två lediga lägenheter där.

Jag känner ju grannarna där sen tidigare, det är nära stan och skogen.

Lite mitt emellan.

En trea, som visst ska vara finaste i huset.

Jag har inte varit och kollat på den än, men sagt att jag tar den.

Alla lägenheter ser ändå likadana ut, bara olika tapeter och skulle det vara fult går det ju alltid att tapetsera om.

Så får jag billigare hyra, om jag städar trappen. Så det är ju bra=)


Grannen tar över Orra till sig.

Så det ordnar sig också.


Få se vad Raksu kommer att säga, att flytta till lägenhet.

Men det går nog säkert bra, bara jag är med.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Raksu & Kuba - 14 augusti 2013 23:29

Och 4 vuxna.. Fungerade hur bra som helst :-) Några bilder säger mer än ord. Roligt hade vi och alla fick bada, utom raksu (Hans päls tar för länge att torka). Sen har vi varit en sväng till storforsen. Hundarna fick följa med. Kuba var...

Av Raksu & Kuba - 21 juli 2013 23:20


Inte verkar det bli någon sommar här inte. Tur att vi far till Turkiet i höst :-) Raksu börjar vara gammal. Han chillar allt för mycket. Micke, han är den nya cesar milan :-) ...

Av Raksu & Kuba - 2 juli 2013 18:34

Så här låg kuba igår morse när jag vaknade. Vi hade delat kudde :-) Raksu och kuba sov gott i husvagnen, även fast dom visst egentligen inte fick sova på soffan eller sängen :-) Men det är ju bara vi som kommer att använda den ändå.. Kuba fyll...

Av Raksu & Kuba - 2 juli 2013 18:27

Nu är Raksu bra i tassen efter medicin och bättre bandage. Lärde mig att man ska tvätta sår med bara vatten och tvål. Starkare grejer förstör dom nya cellerna, på samma sätt som dom tar bort bakterier. Husvagnscampingen gick bra, så det kommer v...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Tidigare år

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards